Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

P3 och ITunes


backe

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag vill bara höra om det är någon som lyckats få in P3 I Itunes. Jag vet jag provade för ett år sen ungefär och då gick det inte... Men det kanske ändras.

 

Backe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat Flip4Mac? Den innehåller codecs för Windows Media-formaten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat ner SverigesRadios webbradio och har den i dockan. Där når jag ett gäng SR-stationer lätt som en plätt. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som har problem med den automatiska uppdateringen av SR's podradio? Den hittar inslagen och börjar ladda ned, men filerna brukar stoppas efter ett kort tag. När jag laddar ned dem manuellt utan att gå via iTunes så avbryts aldrig nedladdningen. Jag prenumererar på flera andra podradiostationer över hela världen men har bara problem med SR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Podcastingen funkar för mig.

Laddade ner Godmorgon Världen igår..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mizhou, Jag har laddat hem flip-4-mac.

 

Jag kan också lyssna på P3 utan problem. (Har P3 på dashboarden)

 

Mitt problem är att jag skulle vilja få in P3 direktsändning i Itunes. Detta så att jag kan strömma det problemfritt till Airport express, plus fördelen att skype tonar ner musiken från Itunes när det ringer.

Podcaster mm funkar kanon i Itunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som har problem med den automatiska uppdateringen av SR's podradio? Den hittar inslagen och börjar ladda ned, men filerna brukar stoppas efter ett kort tag. När jag laddar ned dem manuellt utan att gå via iTunes så avbryts aldrig nedladdningen. Jag prenumererar på flera andra podradiostationer över hela världen men har bara problem med SR.

373122[/snapback]

 

Ja, det har hänt mig flera gånger. Väldigt irriterande. Jag har ställt in att den inte skall uppdatera automatiskt och brukar försöka hålla mig till att uppdatera SR:s podcasts nattetid och det verkar gå bättre. Kanske klarar deras server inte trafiken dagtid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sr är väldigt pc-iga och har typ ingen koll på mac eller att saker ska funka där med (även om de försöker anpassa för så många som möjligt)

 

senast jag hörde mig för så kör itunes med mp3-radio vilket inte sr sänder i...och troligen aldrig kommer börja sända i heller.

 

men maila o kräv lite action så kanske det händer nått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P3 känns för mig ganska ointressant. P1 funkar utmärkt och det räcker för mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan också lyssna på P3 utan problem. (Har P3 på dashboarden)

373132[/snapback]

Hur skaffar man P3 på dashboarden? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat ner SverigesRadios webbradio och har den i dockan. Där når jag ett gäng SR-stationer lätt som en plätt. 
Varför får inte jag det här att fungera??? :cry:

Inget ljud, vet inte ens om det är rätt program som startar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...