Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skadat iTunes-bibliotek


haller

Rekommendera Poster

Min dator var på service. När jag fick tillbaka den var alla spellistor och inställningar borta ur iTunes, men musiken fanns kvar. Biblioteket hade alltså sabbats.

 

Detta märkte jag inte direkt, utan kopplade in iPodden som vanligt, varpå alla spellistor raderades också i den, eftersom jag hade Automatisk uppdatering. Jag har försökt få iTunes att läsa/reparera det skadade biblioteket, men det går inte.

 

Finns det något sätt att laga biblioteket, så att jag får tillbaka mina gamla spellistor? Låtarna finns ju kvar.

 

(Jag använder Mac OS X.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Jag skulle testa att reparera skivbehörigheterna. Det betyder kort och gott att datorn letar upp filer som du borde tillgång till, men som det har blivit något fel med.

 

Detta görs i program->verktygsprogram->skivverktyg

sedan klickar du på din hårddisk till vänster och väljer sedan "reparera skivbehörigheter.

 

post-7816-1152740586.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta iTunes, och dra hela iTunesmappen från Finder till iTunesfönstret, så kommer den att "importera" alla låtar igen. Eftersom alla låtar redan ligger på rätt plats, så kommer det inte att bli någon kopiering av filerna, utan iTunes kommer bara att bygga en ny databas över alla filerna, så att de syns i iTunes igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...