Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AppleDagen!


Macigen

Rekommendera Poster

Fick ett mail ifrån InLife idag som jag vill dela med mig av:

index-image.jpg

appledagen.gif

index-sub.gif

 

Apple har aldrig haft en så stark produktlinje som nu. Med ett UNIX-baserat operativsystem och optimerad maskinvara, både på server- och klientsidan, kan Apple erbjuda en stabil och flexibel plattform för företag inom vitt skilda branscher. Det vill vi visa under Apple-dagen!

 

Hur kan en övergång till Mac OS X öka effektiviteten på din arbetsplats? Finns det nya lösningar som skulle passa er verksamhet? Hur skulle Apples nya maskinvaruarkitektur med 64-bitarsprocessor påverka effektivteten? Vi kommer bland annat att ge dig svaren på frågor som dessa. Titta närmare på vilka lösningar som presenteras inom ditt verksamhetsområde. Anmäl dig redan idag. Seminarierna är helt kostnadsfria.

 

State of the Art

Seminarium för utbildningssektorn

Detta seminarium riktar sig till dig som är lärare, it-pedagog eller dataansvarig på en skola/institution. Under seminariet kommer vi att visa olika lösningar där Apples plattform ger unika fördelar. Vi kommer att gå igenom distansundervisning/e-möten och beskriva hur Mac OS X revolutionerat arbetet inom bioinformatiken. Ett annat område som blir allt viktigare inom skolvärlden är video. Idag är den rörliga bilden ett uttrycksmedel för fler och fler elever och vi visar exempel från verkligheten.

 

Seminarium för den grafiska branschen

Oavsett om du arbetar på en reklambyrå, på ett tryckeri, på en tidning eller på ett företag kommer det här seminariet att ge dig en hel del spännande nyheter. Det är en perfekt plattform för dig som vill lära dig mer om den senaste tekniken, trender och inte minst för dig som vill fatta de rätta investeringsbesluten.

Tillsammans med ledande aktörerna inom som Quark, Enfocus, Extensis och Epson. bjuder vi in till ett seminarium som vi tror kan förändra din vardag.

 

Seminarium för små och mellanstora företag

Förändringar i omvärlden och krav på kostnadseffektiva lösningar tvingar allt fler företag och organisationer att se över sina system och utvärdera alternativa lösningar. Apple vill tillsammans med några av sina viktigaste partner visa vilka lösningar som finns för er verksamhet och peka på områden där utvecklingen tagit stora steg de senaste åren.

Tillsammans med Microsoft, Hansa och Filemaker bjuder vi in till ett seminarium som vi tror kan förändra er vardag.

 

ANMÄL DIG IDAG

Registrera dig redan i dag – antalet platser är begränsat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörru VIP-gubbe!

Det här är nog inte till för kreti och pleti.

Jobbar man varken i grafiska branschen, utbildningssektorn eller i ett litet eller medelstort företag så är man nog inte välkommen.

 

Vi andra som köper våra räkmackor själva får väl slå ihjäl några timmar på Onoff eller i bowlinghallen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi andra som köper våra räkmackor själva får väl slå ihjäl några timmar på Onoff eller i bowlinghallen istället.

Du kan ta min plats om jag får din räkmacka!

Det brukar vara ostfralla och festis tetra om det är något överhuvudtaget! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett litet eller medelstort företag

Jag tycker att det är ganska heltäckande. Utesluter bara studerande och arbetslösa.

VIP-gubbe? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett litet eller medelstort företag

Jag tycker att det är ganska heltäckande. Utesluter bara studerande och arbetslösa.

VIP-gubbe? :huh:

Vad sägs om sjukskrivna och slavar i offantliga sektorn?

 

Lätta att glömma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... eller i bowlinghallen istället.

Vad visar dom för datorer i bowlinghallen?

Vet ej. Men alla faller som käglor när man rullar in klotet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett litet eller medelstort företag

Jag tycker att det är ganska heltäckande. Utesluter bara studerande och arbetslösa.

VIP-gubbe? :huh:

Vad sägs om sjukskrivna och slavar i offantliga sektorn?

 

Lätta att glömma?

är inte offentliga sektorn ett ganska stort företag?

annars macus, feka ett företag (bluff&båg ab). inte nog med att du kommer in, du slipper en massa tråkiga reklammail till macus@bluff&bag.se... :D

pelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset, men jag tänker bojkotta detta evenemang och bre mina mackor själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm
Tack för tipset, men jag tänker bojkotta detta evenemang och bre mina mackor själv.

Att tala om "bojkott" är väl att ta i i överkant? Vad är det du tycker att de borde ha gjort? Vad är det som du tycker är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kör på i samma hjulspår år efter år. Samma målgrupper med samma budskap. Aldrig försöker man bryta ny mark.

 

(Butik är i och för sig ett nytt grepp. Något jag har försökt mina tidigare arbetsgivare/Apple-åf att satsa på. Men det har aldrig funnits något intresse. De har varit för bekväma. Jag hoppas att InLife lyckas. Då kan jag äntligen säga; Vad var det jag sa?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har anmält mig hos Grafit i Luleå som håller i dagen här i stan. Ska bli väldigt kul och klämma på Macar och gnugga axlar med andra Macare. Kanske tar jag med mig min slitna 15" Powerbook och smygbyter mot en nyare modell.... tror ni de märker nåt? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska också gå, fast på Berns. Sen ni någon med två räkmackor så är det nog jag…

Räkmackor är väl inget att skryta med. Apple har faktiskt bjudit mig på både hummer och sniglar i vitlök. Men det var på den gamla goda tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*AppleDagen

*Trivs med Mac

*Mac i ur & skur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AppleDagen - vilket otroligt pinsamt namn.

Här i Kungälv hade man Trafikens dag på Vita fläcken i lördags. Brandkåren visade sina färdigheter och så fick man pröva hur det känns att rulla runt inuti en bil. Musikkåren spelade och en drillflicka dansade.

 

Det drog vansinnigt med folk. Ingen tyckte att det var pinsamt mer än jag.

 

AppleDagen låter som om det är skördetid i trädgårdarna. Tyvärr dog mitt äppleträd som jag planterade för några år sedan. Det regnade för mycket. Man kan inte få allt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...