Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skapar två minnen av olika fabrikat problem i MBP?


Earlen

Rekommendera Poster

Hej!

Ska köpa en MBP och undrar om jag kan köpa den färdigkonfigurerad med 1 gig (det lönar sig) och sedan stoppa i ett Kingston-minne på 1 gig i andra sloten? Jag känar nämligen närmare 2 papp på detta. Påverkar det stabiliteten negativt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde även att fråga om det är helt okej att köpa till en 100 gigs 7200 rpm hd och sätta in där 5400 rpmaren sitter... har det något med sockeln att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde även att fråga om det är helt okej att köpa till en 100 gigs 7200 rpm hd och sätta in där 5400 rpmaren sitter... har det något med sockeln att göra?

372781[/snapback]

Kolla tjockleken, det finns två tjocklekar. Om det är den tjockare, kolla om den ryms i datorn.

 

Garantin kan du säga adjö till om du byter hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ska köpa en MBP och undrar om jag kan köpa den färdigkonfigurerad med 1 gig (det lönar sig) och sedan stoppa i ett Kingston-minne på 1 gig i andra sloten? Jag känar nämligen närmare 2 papp på detta. Påverkar det stabiliteten negativt?

372780[/snapback]

Jag har svårt att tänka mig att det skulle orsaka problem. Världen är full av Macar med "udda" minnen i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge minnet fungerar som det ska och följer de standarder som finns så är det inga problem. Dessutom har MBP separat grafikminne och då tjänar man inte någon ren grafikprestanda på att ha parade minnen så som man gör på MB och mini. Angående hårddisken så gäller det bara att den har rätt storlek och gränssnitt och fungerar så ska det inte vara några problem med datorns funktion. Vad gäller garantin med ett hårddisksbyte vet jag faktiskt inte vad som gäller, men antagligen så borde garantin gälla så länge man kan visa att funktionen på det som eventuellt har gått sönder inte har ett endaste dugg med den nya hårddisken att göra! Det anser jag i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gäller garantin med ett hårddisksbyte vet jag faktiskt inte vad som gäller, men antagligen så borde garantin gälla så länge man kan visa att funktionen på det som eventuellt har gått sönder inte har ett endaste dugg med den nya hårddisken att göra! Det anser jag i alla fall.

372798[/snapback]

Om garantin förverkas eller är kvar beror på hur mycket du måste skruva isär och beror alltså på datormodell. Du kan ju "råka" ha sönder kretsar med statisk electricitet när du delar Macen i sina beståndsdelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stora är prestandavinsterna vid byte till 7200-disk? Är den enorm är det ju intressant... annars är jag lite tveksam då jag vill ha min garanti kvar. Får jag byta minnen i Mac Book Pro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte datorn varm nog, en snabbare disk ger säkert mer värme ifrån sig.

Garantin åt pipan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ska köpa en MBP och undrar om jag kan köpa den färdigkonfigurerad med 1 gig (det lönar sig) och sedan stoppa i ett Kingston-minne på 1 gig i andra sloten? Jag känar nämligen närmare 2 papp på detta. Påverkar det stabiliteten negativt?

372780[/snapback]

 

Råkar ha just ett Kingston-minne på 1G i andra sloten på min MBP, och det fungerar hur bra som helst. Alla minnen med rätt specificationer borde annars fungera. Vad man kanske ska se upp för är minnen av konstiga fabrikat som är för billiga, där kan t.ex kretskortet som minneskretsarna sitter på vara av dålig kvalitet, med stabilitetsproblem som följd, särskilt i en bärbar som usätts för skakningar och dyligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...