Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Visa upp ditt statusfält


thulesius9

Rekommendera Poster

Vad gör spirited away? Är det månne för adium?

372741[/snapback]

 

"Spiritied Away hides apps after a period of inactivity" enligt versiontracker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 149
  • Created
  • Senaste svar
hm hade sj velat testa Virtue.. men tar det inte väldigt mycket på minnet ? och processorkraft.. ?

372714[/snapback]

 

 

Nejdå, tar bara 17mb, hos mig iaf....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejdå, tar bara 17mb, hos mig iaf....

372750[/snapback]

 

hmm.. okaj.. kanske jag skall testa då :) thx dude :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte så mycket jag heller  :(

 

post-113-1152711789_thumb.jpg

372747[/snapback]

 

 

Vad gör den gröna disken och iPoden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den gröna disken varnar mig om det blir fel på hårddisken, ändrar den färg till rött är det kris...

SMARTreporter heter det programmet Smartreporter

iPod är min gamla Pod2Go men jag ser att den behöver uppgraderas till Life2Go :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, vad för fel på hårddisk ? :unsure: händer det ofta ..... ? värt att ha, med andra ord..? nyfiken :P läste på versiontracker men begrep ej.. :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör spirited away? Är det månne för adium?

372741[/snapback]

Nej, det är för alla program och tar bort inaktiva fönster från skärmen - som cmd+H - efter en viss tid som man själv kan ställa in. Lite lagom lättja sådär i sommarvärmen. :whistling:

 

Den som orkar kan ladda ner det här. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, vad för fel på hårddisk ? :unsure: händer det ofta ..... ? värt att ha, med andra ord..? nyfiken :P läste på versiontracker men begrep ej.. :blushing:

372773[/snapback]

 

När hårddisken lägger av kan man aldrig veta, men får man en liten vink så...

 

post-113-1152717970.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, right.. men.. får kanske kolla in då :P thx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kostar ju inget..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar man den som visar tempen på CPU:n?

 

Här är iaf min ..

post-12087-1152719202_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Var hittar man den som visar tempen på CPU:n?

372785[/snapback]

 

 

http://www.unsanity.com/ceepeeyou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

soft :) men vad är #2 och #3 vänsterifrån ? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

soft :) men vad är #2 och #3 vänsterifrån ?  :rolleyes:

372796[/snapback]

 

Det är Butler, likaså sökfältet för Google. Ett mycket bra program. #2 kommer du åt allt i datorn via menyer. T.o.m. System applikationer. # är för webb. du får upp alla favoriter från de webbläsare mm. Det finns väldigt mycket inställningar för att göra det personligt. Det är smidigt att det sparar de 7 senaste urklippen. Bra om man trixar i PS mm. Själv har jag nyss installerat det så jag har inte hunnit bygga upp det som jag vill än.

 

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20035

 

 

MVH

 

Micke S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar man den som visar tempen på CPU:n?

372785[/snapback]

Men CeePeeYou visar ju inte tempen på cpu:n, utan hur mycket av den som utnyttjas. Inte är väl det samma sak? :huh:

 

Temperaturen på cpu:n - och en del annat som batteri och hårddisk - får man ju genom Temperature Monitor.

 

Annars undrar jag varför så många - och särskilt de som har långa namn - dissar WinSwitch. Den sparar ju en del plats, och är man dessutom snygg, eller har en snygg bild på något annat än sig själv, så blir det ju en trevligare dekoration i listen än en massa bokstäver. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget speciellt... möjligen Quicksilver men det är ju i princip standard på de flesta macar :D

post-13063-1152813269_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

standard? inget fel på quicksilver men mjah, du är den första i denna tråd att ha programmet, faktiskt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GuitarFreak
standard? inget fel på quicksilver men mjah, du är den första i denna tråd att ha programmet, faktiskt  :lol:

373324[/snapback]

 

Tror det är fler (däribland jag), men det finns ingen större anledning att ha det i sitt menyfält och ta en massa plats ;-)

 

Salling Clicker - Adium - MenuMeter (in/utdata) - AirPort - Batteri - Klocka - Spotlight

 

post-2807-1152818578_thumb.png

 

Jag stör mig lite på att man inte kan få bort spotlight-ikonen dock. Det borde gå att att få bort den ur menyfältet men ändå komma åt funktionaliteten genom kortkommandot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förresten hittade denna och denna sidan som kanske kan hjälpa.. skyll bara inte på mig om nåt blir fel.. ;) kolla annars här ifall du orkar med 3pt-program för att fixa bort det.. men.. äh. lycka till hur o vad du än gör :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GuitarFreak
förresten hittade denna och denna sidan som kanske kan hjälpa.. skyll bara inte på mig om nåt blir fel.. ;) kolla annars här ifall du orkar med 3pt-program för att fixa bort det.. men.. äh. lycka till hur o vad du än gör :D

373393[/snapback]

 

Jo tack, men det finns inget sätt att ta bort ikonen och samtidigt behålla funktionaliteten. :angry: De tips du länkade till tar inte helt felfritt bort Spotlight och och lämnar ett tomt vitt "mellanrum" i menybaren efter sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tack, men det finns inget sätt att ta bort ikonen och samtidigt behålla funktionaliteten.  :angry: De tips du länkade till tar inte helt felfritt bort Spotlight och och lämnar ett tomt vitt "mellanrum" i menybaren efter sig.

373401[/snapback]

 

hmm, testat starta om datorn ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...