Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya rykten om Zune


Guzz

Rekommendera Poster

Makalöst ful. Ser ut som en fjärrkontroll till en tvättmaskin...

376497[/snapback]

 

En ny marknad!! Ingen har ju en fjärr till tvättmaskinen....! :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar
En ny marknad!! Ingen har ju en fjärr till tvättmaskinen....! :w00t:

376558[/snapback]

Antagligen något som gör den till en iPod dödare, "DEN HAR MER FUNKTIONER!" <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir så trött på ordet "iPod dödare". Skall man behöva läsa sådant här. Något pc-forum kanske kunde ha något sådant önsketänkande - men här. Och hur kan något vara dödande innan det ens har kommit ut.

 

Angående namnet Zunes.

Skall man nu även kopiera iPod med iTunes så är det väl klart att man också försöker kopiera något av namnen så gott det går, Tunes ungefär som Zunes. Det ligger väl i generna hos Pyttemjuk att bara apa efter andras. Kan väl inte hita på något eget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De kommer att släppa en rad olika spelare. Bl.a en video-spelare, en spel maskin och en med wifi.

 

 

hoppas apple hinner pilla in den där videoipoden snart då....vore skönt med en redan nu i sommar och videouthyrning (som det är snack om istället för att köpa) i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
iPod dödar lådan ?

376799[/snapback]

 

iPod dödar en låda? :huh: Hur då? Genom att knyckla ihop den? Sparka på den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPod dödar en låda?  :huh:  Hur då? Genom att knyckla ihop den? Sparka på den?

376996[/snapback]

 

Sär skrivnings rätt aren slår till i gen. :policeman:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sär skolan undervisar i sär skrivning. :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Sär skrivnings rätt aren slår till i gen.  :policeman:

376999[/snapback]

 

Varför inte löpa hela linan ut?

 

Sär skrivnings rätt aren slår till i gen. policeman.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en till flopp att lägga i iPod dödar lådan ?

376799[/snapback]

Jag hoppas inte det, konkurrens uppmuntrar ju till snabbare utveckling och driver ner priserna.

Sett ur konsument-synvinkeln så är det nästan lika illa att Apple dominerar så totalt som att Microsoft gör det med sitt desktop-OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Makalöst ful. Ser ut som en fjärrkontroll till en tvättmaskin...

376497[/snapback]

 

 

Precis! Man hade en makalös förlaga att kopiera och gjorde ännu en grov designmiss... Det börjar bli en ren prestation att så konsekvent missa målet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas inte det, konkurrens uppmuntrar ju till snabbare utveckling och driver ner priserna.

Sett ur konsument-synvinkeln så är det nästan lika illa att Apple dominerar så totalt som att Microsoft gör det med sitt desktop-OS.

377102[/snapback]

 

Det intressanta är ju att Apple har drivit ner priserna och flera mp3-spelare har fösvunnit då man inte klarade konkurrensen........ om MS ska kunna sälja billigare med förjänst måste de kränga betydligt fler än 8.000.000 per kvartal för att kunna köpa delar billigare än Apple, eller sälja en maskin med sämre kvalité vilket jag inte tror de törs. Altså kan de bara komma in på marknaden genom att sälja med förlust, dvs med priset som vapen, eller genom att erbjuda något som ingen annan kan erbjuda... mp3 med inbyggd kaffebryggare! :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det intressanta är ju att Apple har drivit ner priserna och flera mp3-spelare har fösvunnit då man inte klarade konkurrensen........ om MS ska kunna sälja billigare med förjänst måste de kränga betydligt fler än 8.000.000 per kvartal för att kunna köpa delar billigare än Apple, eller sälja en maskin med sämre kvalité vilket jag inte tror de törs. Altså kan de bara komma in på marknaden genom att sälja med förlust, dvs med priset som vapen, eller genom att erbjuda något som ingen annan kan erbjuda... mp3 med inbyggd kaffebryggare! :whistling:

377139[/snapback]

 

 

Dom säljer den billigare - dom går med förlust men vinner på grund av detta kriget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom säljer den billigare - dom går med förlust men vinner på grund av detta kriget.

377237[/snapback]

Dom? Vilka dom?

 

Jag tror att när ett företag har nått en viss kritisk massa, har det mesta av marknaden, så ska det till väldigt väldigt mycket för att kunna utmana framgångsrikt. Se på Microsoft, de producerar mest bara skit med hål större än något annat men har just den där kritiska massan.

 

Apple har, vad var det, 75% av Mp3-spelarna? Räcker det för att Apple ska kunna känna sig säkra? Kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Nu har det kommit in bilder på Zune, Microsofts iPod utmanare.

zune_bw.jpg

 

Om ni undrar varför bilden är svartvitt så är det för att Microsoft har färgkodat de 150 spelare som de har skickat ut till betatestarna. Så att de kan spåra dem tillbaka till källan om något skulle hända.

 

Gizmodo har också fått reda på lite om funktionerna i den. En sak är att den inte kommer att ha WiFi. En annan är att det som ser ut som ett scrollhjul egentligen är fyra knappar.

 

After lots of quality time groping the Zune like blind man on his wedding night, our people give us the lowdown on the player's functionality. Get the scoop after the jump!

 

First off, that scroll wheel you see? That's not a wheel. It's just four buttons arranged in a wheel formation. That kinda sucks if you're used to the scroll wheel, but it seems their engineers weren't too fond of it, or Microsoft didn't want to be accused of copying the iPod's wheel. Either way, it's just four buttons.

 

But like the wheel, the scrolling speeds up the longer you hold down the button. When you're scrolling through songs, there's a large letter that appears in the corner corresponding to the letter of the current song when you're running through your list. It's very similar to the way Windows Media Center works when you're scrolling, if you're familiar with that interface. In fact, the whole interface is quite like MCE 2005, with the semi-transparent fonts and GUI design.

 

On the back, there's a grip so you can hold the player when you're watching video in landscape mode. There's also some kind of magnetic feature on the back so you can attach the headphones to it. The magnets could be used for some sort of docking or case design—they're still working on that. The bottom has that iPod-like dock connector, while the case itself is plastic and semi-transparent.

 

The UI itself has white text on colored backgrounds, with lots of textures. This could even be skinnable. While the song is playing, it will display album art or a Windows Media Player-like visualization.

 

FM support is fairly complete, with both an FM tuner and an FM transmitter so you can beam the music to your car. The FM transmitter also feeds up Song and Artist information so you can see what's playing from your car stereo (if it supports that feature, like in GM cars). Pretty neat.

 

Two menu options that were disabled were the WiFi, and Capture Settings. We're not sure what the Capture Settings means—maybe recording FM?—but we'll let you know.

 

Prylfeber har bilden

Det har Gizmodo också

Och här kan man läsa om Zune's funktioner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer saker om Zune.

 

zunescreen.jpg

General UI: Cool-ish. Think iPod, but in reverse: white text on black screens, but with a very iPod-like menu hierarchy. A white and gray gradient highlight bar fades in and out as you transition from level to level of the menus - a slightly futuristic and definitely nice visual effect. There’s also user-customizable wallpaper, which could compensate for the fact that the screens otherwise look pretty boring - there aren’t any dividers for top, bottom, or side interface elements, just text.
Scrolling UI: Cool-ish. When holding the scroll button to run through a huge list of songs, the screen superimposes the current alphabet letter over the right side of the song list to let you know quickly how far you’ve moved (right).

image

 

Album Art: Cool. Zune displays album art in a full-screen-width cube at the top of its screen, leaving room for an MTV-style black track details bar at the bottom, along with a battery life indicator. The album art is significantly larger and more detailed than the iPod’s largest such display, thanks to the size of Zune’s screen.

Integrated FM Radio: Cool-ish. Yes, like virtually every other iPod wannabe out there, it has one. Like the fading gradient highlight bar, however, this one is stylish in a minimalist way - large numbers on the screen, with a fast-moving bar and numbers representing the FM dial. Think Apple’s iPod Radio Remote interface, but with more motion, no background art, and no preset details at the bottom - you can pick North American, European, and Japanese frequencies.

Wi-Fi: Eh. Apparently you can use the Wi-fi feature to “loan” other Zune owners music for some short period (a day), giving them the opportunity to buy the tracks themselves from the Zune music store. While this is a cool idea, and could work well for ubiquitous iPods, it gets an “eh” here because you’re unlikely to randomly bump into other people who have Zunes, and unless Microsoft actually gives away music, you’re even more unlikely to find people who are willing to purchase tracks from its latest music store. You may also be able to spool Zune music to a Wi-Fi-enabled Xbox 360, which again is a cool idea, but requires a $100 wireless adapter and the $300-400 console. (It’s unclear as to whether the hard disk - part of the pricier $400 package - is required.)

Other Details: Not so cool. Zune is a bit bigger than a standard 30GB iPod, and apparently made entirely of plastic. In addition to the Music menus, there are Videos and Pictures playback interfaces, which aren’t as simple as Apple’s. Rather than using the iPod’s single-line Rolls of Film + (#) display, photos can be shown in a list of individually-named folders with a second line indicating the number of pictures per folder, which unnecessarily uses up screen space. Other views are available. Videos also use two display lines a piece. An Extras menu provides access to the Radio feature, and presumably features added by future attachments or firmware. Settings lets you adjust the menus, the internal LCD screen, sound effects, the radio’s frequency tuning, and more.

 

The big question being asked around these parts right now is whether Zune has any feature so compelling that it can really rival the iPod juggernaut. Right now, the feeling is that Microsoft may have gotten a few things closer to right than normal, but neither any individual part of the package nor the complete experience will truly rival the iPod’s super-simple, mainstream experience. At best, we’ve heard predictions that Zune will fight for the same fraction of “tech geek” market share (15%) that Apple hasn’t yet taken; at a $300 entry point with a 30GB hard drive, it’s hard to imagine that Zune gains traction in the iPod’s strongest market, the iPod mini- and nano-loving $250-and-under tiny device buyers. We’ll just have to see.

Källa

Engadget skriver lite om det också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle gissa på att det hela är som XP och tiger.. dom kommer en generation fel med kopieringsautomaterna.. nu när dom släpper det som är en ipod-ripoff så kommer den nya iPoden inom kort.. kanske i paris på expot? eller några veckor senare på ett special event..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För den som är intresserad verkar det finnas en liten teaser site från Microsoft.

post-11576-1155892875_thumb.jpg

Coming Zune

387604[/snapback]

ser ut som att dom föröker sno den konstnärliga i Apple numera..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men kunde de inte hitta ett bättre namn....... Zune.... :tarskratt: Det namnet kommer inte att slå...... Här är två killar som representerar Sune...

ronnyoragge.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara en sak å säga.

Zune är en extremt ful "iPod-dödare". :D

Microsoft kan ju lycka till med att döda iPod med Sune.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har just köpt mig en SE K800i mobiltelefon. Min förra mobil blev döden för min handdator då kalender och adressfunktioner var tillräckligt bra. Inte orkade jag släpa/ladda/synka två apparter när en räckte.

 

Även om den nya telefonen inte är iPod-dödaren än (för litet minne) så är jag säker på att nästa generation Musik/Kamera-mobiler kommer bli döden för en hel hoper små ta-med-sig apparater. När telefonens muskispelare blir tillräckligt bra komemr jag aldrig ta med en iPod. När radion duger kommer ingen liten fickradio med. När kameran duger kommer jag inte ha nån annan digitalkamera. Och där är vi nästan.

 

Jag tror iPoden och liknande apparater är marginliserade om 3 år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu verkar det som att Zune inte ska tillverkas av Microsoft utan av Toshiba.

Det har varit spekulationer om det förut med tanke på likheterna mellan Zune och Toshiba's Gigabeat.

gigabeatzune.jpg

 

FCC har visat upp Toshiba 1089, med USB 2.0, 30GB hårddisk, och har 802.11b/g WiFi, 3-tums skärm och FM mottagare.

toshiba-1089-zune.jpgzunerear.jpg

 

För mer bilder och artikeln

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zune ska visst bli en riktig tegelsten.

060925_zune_brick.jpg

:lol:

 

Den ser ju ut som något från 50-talet jag använde i det militära (där jag f ö var gruppbefäl, om nu någon skulle undra). En ficklampa med fästanordning i läder eller någe. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...