Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Classic för gammal spel?


kazador

Rekommendera Poster

Jag försöker få igång warcraft 2, har en pb med macosx, och det klagar bara på att jag ska behöva köra något som heter "classic", men jag får det inte att fungera?

Hur löser jag detta?

Den kräver att jag ska ha en macos classic partition, men det går inte att partitionera hd;n som är standard... Hmmm..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Det kräver att du har Mac OS 9 installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vad kasst! :cry:

 

går det att ladda ner någon version som fungerar på macosX (eftersom jag faktiskt ÄGER en orginalskiva!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu utgår jag i från att du har en PowerBook G4 med OS X av något slag. Skriv gärna vad det är för maskin och OS. På tidigare OS X är OS 9 redan installerad medan på Tiger får man installera OS 9/Classic själv och man behöver inte dela upp hårddisken utan det är bara att installera och se glad ut. Du kan ha flera olika system på samma hårddisk och du väljer under Systeminställningar/Startskiva vad du vill att datorn ska starta upp med. Du finner OS 9 på OS X-skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en pb12" 1,5ghz, med macosX tiger,

jag har inte orginalskivan här, är det ett stort problem? :huh:

 

Låter ändå hoppfullt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Jag har en pb12" 1,5ghz, med macosX tiger,

jag har inte orginalskivan här, är det ett stort problem?  :huh:

 

Låter ändå hoppfullt! :)

372340[/snapback]

 

Nej. Du plockar bara fram skivorna som du fick med datorn och sätter in mac OS X install disc 2. På den ligger även OS 9.2. Att installera OS 9.2 tar 5-10 minuter och det kommer att ta ungefär 200mb av din hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...