Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

PCMCIA kort på MacBook


Kayano

Rekommendera Poster

Funderar på att skaffa trådlöst bredband från telia (G3nätet) för 89 spänn i månaden men det funkar bara på XP. Smart :P som jag är kom jag då på att jG kav köpa mig en Macbook och köra in XP via boot camp. Frågan är då om PCMCIA funkar på Booken??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Nej.

 

Macbook har inget slot alls. Macbook Pro har ett ExpressCard\34-slot.

 

Men ingen har PCMCIA-slot. Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mister_Mustard

Skillnaden mellan PCMCIA och Express Card är som skillnaden mellan ISA och PCI-Express (på flera plan). PCI Express är fan så mycket snabbare och bättre på alla sätt men gamla kort funkar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kayano,

Diskussionen och frågeställningen låter rätt snarlik den som vi hade nyligen under rubriken "3G-surfa med Macbook - ingen kortplats!",

Lycka till!

Mvh

Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kayano,

Diskussionen och frågeställningen låter rätt snarlik den som vi hade nyligen under rubriken "3G-surfa med Macbook - ingen kortplats!",

Lycka till!

Mvh

Thomas

371969[/snapback]

 

Tackar, får kolla upp den tråden för nån PC vill jag ju inte skaffa mig. :D

Tycker däremot att det är svagt av Telia att inte fixa programvara och tekniska lösningar för Mac också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skaffade ett 3G-kort från vodafone på den tiden då jag hade en PC med PCMCIA-plats. Sen blev det en macbook.

 

Vad gjorde jag då? jo jag köpte en Sony ricsson 3G-telefon för 600:- in med 3G-abbonemanget och överför med bluetooth. så nu har jag ett 3G-"kort" som funkar med min macbook, enda nackdelen är att man alltid måste ha med en laddare til telefonen, annars håller den bara ett par timmar :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...