Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Real och media filer i Safari


tomjohn

Rekommendera Poster

Har både Windows media player och Real installerat, men ändå vekar inte safari känna av detta när det är dags att spela upp videoklipp. Jag måste alltid leta upp en direktlänk och sen ange den direkt i respektive program. Vad är det jag gjort fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har både Windows media player och Real installerat, men ändå vekar inte safari känna av detta när det är dags att spela upp videoklipp. Jag måste alltid leta upp en direktlänk och sen ange den direkt i respektive program. Vad är det jag gjort fel?

371601[/snapback]

Skrota Windows Media Player. Mac-versionen är skräp, och utvecklas inte längre. Ladda hem Flip4Mac istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvisso känns WMP skräp, men det vekrar som att problemet är att fast jag installerar ett program så kan inte safari känna av det och använda sig av det. Jag vill inte behöva starta programmet manuellt, utan att safari ska kunna känna av att programmet finns och visa filmfilen i sitt eget fönster. Får upp ett meddelande om att Real Audio el WMP "inte verkar vara installerat". Fast de finns båda två både bland mina program och i min dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvisso känns WMP skräp, men det vekrar som att problemet är att fast jag installerar ett program så kan inte safari känna av det och använda sig av det. Jag vill inte behöva starta programmet manuellt, utan att safari ska kunna känna av att programmet finns och visa filmfilen i sitt eget fönster. Får upp ett meddelande om att Real Audio el WMP "inte verkar vara installerat". Fast de finns båda två både bland mina program och i min dock.

371605[/snapback]

Är det senaste versionen av Real du har installerad? Kan ju vara så att du har en för gammal version av pluginen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah, det var visst problemet! :) Lite pinsamt, men har ju inte haft datorn så länge, så jag tänkte att det var den senaste jag redan laddat ner. Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...