Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fjärrkontrollsmenyn


boza

Rekommendera Poster

Morrs!

 

Jo, såhär var det.. jag startade fjärkontrollsmenyn (vad tusan den nu heter) med de fina bilderna som snurrar runt så man kan välja musik, video eller bilder osv. nåväl.. bara ni vet var jag är nånstans..

 

Problemet är följande:

Min mac är kopplad till ett externt ljudkort (nej, det är inte installerat och saknar universal drivers atm.. det bara aggerar D/A-omvandlare :P ) via optisk kabel, och ljudkortet är sedan "programmerat" i windows att peta ut ljudet till mina monitorer. Jo.. problemet då.. är att jag inte kan kontrollera volymen med fjärrkontrollen. Volymen är nu låst eftersom jag använder optisk ut. Jag tänkte mig att lösningen skulle vara att fjärrkontrollen kontrollerar volymkontrollern i itunes/quicktime osv istället för den "globala" ljudkontrollern, som ju är låst.. Finns det något sätt jag kan fixa detta på?

 

 

PS. Mac e kul :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det enda jag kan bidra med är att programmet du menar heter "frontrow" hur du ska fixa ditt problem har jag ingen aning om :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det enda jag kan bidra med är att programmet du menar heter "frontrow" hur du ska fixa ditt problem har jag ingen aning om  :D

371696[/snapback]

 

Det var ingen dum hjälp ändå :) nu hittar jag säkert nåt på google :D tack! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför inte använda optiska ljudutgången som finns på iMacen?

371980[/snapback]

 

"...met då.. är att jag inte kan kontrollera volymen med fjärrkontrollen. Volymen är nu låst eftersom jag använder optisk ut...."

 

^_^

 

Har googlat lite, och det verkar inte som att det går o fixa. Får väl vänta tills apple grejjar en fix :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"...met då.. är att jag inte kan kontrollera volymen med fjärrkontrollen. Volymen är nu låst eftersom jag använder optisk ut...."

 

^_^

 

Har googlat lite, och det verkar inte som att det går o fixa. Får väl vänta tills apple grejjar en fix :)

372044[/snapback]

 

Ahh :lol: Trodde du använde externa kortet för att konvertera analog -> optisk, men du skrev ju D/A :blushing:

 

Well.. kan du inte koppla in externa ljudkortet analogt sålänge, eller skippa det helt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh  :lol: Trodde du använde externa kortet för att konvertera analog -> optisk, men du skrev ju D/A  :blushing:

 

Well.. kan du inte koppla in externa ljudkortet analogt sålänge, eller skippa det helt?

372831[/snapback]

 

Grejen är den att det externa ljudkortet inte har några universal drivers ännu :( så jag väntar på dem, och undertiden kör jag digital ut från macen till det externa ljudkortet som bara står på och D/A-omvandlar och sen skickar ut det till två monitorer. Skippar jag det helt kan jag inte få ljud i mina monitorer :cry: Aja, drivers dyker väl upp snart.. enligt tillverkaren nån gång denna månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...