Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya airport?


thulesius9

Rekommendera Poster

thulesius9

Jadu.. apples produkter blir ju titt som tätt uppdaterade. Men en stillastående produkt är airport.

Vi kommer ju ihåg bytet från 802.11b (airport) till 802.11g (extreme)

De datorerna som hade det gamla airport i sig kunde man inte uppgradera till extreme.

 

Jag undrar nu om apple hoppar på 802.11a/n hur kommer det gå?? hört tyckten om att den nya airporten kommer indtroduceras iochmed den nya macpro.

 

så då blir jag lite sur. för jag har nästan precis köpt en ny dator tycker jag :P

och att den inte ska kunna gå att uppgradera så pass

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det kommer förrän till årsskiftet. Kanske släpper Apple produkter med ny Airport-hårdvara, men standarden har precis blivit spikad för 802.11n, så de lär knappast vara färdiga med mjukvaran för det. Om de nu släpper hårdvaran under hösten, så kommer det att gå att uppgradera till 802.11n, via en firmwareuppgradering när rätt mjukvara finns tillgänglig.

 

802.11n kommer att vara fullt kompatibel med 802.11g som du kör nu, så du behöver inte vara orolig för att det du har köpt blir omodernt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thulesius9

Nej jag är inte orolig för att det inte kommer fungera.. men vadå kommer mitt G kort fungera med samma kapacitet som n? knappast lr?

 

och måste man byta kortet kanske dom är dumma och gör så att det inte passar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt Airport Extreme kör i 54Mbit/s. Har du snabbare bredband än så? Annars har du ju ingen större nytta av den högre hastigheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fasst den fysiska hastigheten är lägre.. och ja jag har användning av högre hastighet.. streamar video och ljud inom nätverket och fildelning mellan familjens datorer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är flera datorer som kör trådlöst, så delar alla på 54Mbit/s idag. Om du skaffar en trådlös basstation med 802.11n, så är det 2-4 * 54Mbit/s, och då kan 2-4 datorer köra i 54Mbit/s samtidigt.

Så även om ingen enskild dator kommer över den hastigheten, så kommer hela nätverket att kännas snabbare, eftersom flera datorer kommer att kunna köra i full hastighet, eftersom de får egna kanaler. Basstationerna för 802.11n har flera antenner, och kör därför flera kanaler parallellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så egentligen är ine bytet från G till N lika stort som bytet från B till G ? jag kommer inte behöva nytt kort?? bara ny basstation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anders.kohler

Bara ett förtydligande!

 

802.11 n blev standard år 2003 inte nyss va ? ! .

 

 

/AK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anders.kohler

När det gäller de andra inläggen.

 

Ta reda på fakta innan ni skriver 90 % är totalt FEL ! !

 

 

/AK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan snackar du om?? Jag tycker du ska ta reda på de innan du skriver nåt!

 

The vote makes the TGn Sync proposal all but certain to win the IEEE's approval as the next IEEE 802.11n standard sometime in 2006 or 2007. If approved by the supermajority vote, the proposal would then move forward as the draft standard and then as the final specification.

 

 

http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1777259,00.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara ett förtydligande!

 

802.11 n blev standard år 2003 inte nyss va ? ! .

/AK

371938[/snapback]

Standarden för 802.11n har precis nyligen ratificerats, och har INTE varit standard sedan 2003. Däremot är det många som har byggt basstationer och trådlösa nätverkskort INNAN standarden var klar. Det var precis samma som när vissa modemtillverkare släppte X2- och K56Flex-modem innan standarden för 56kbit/s-modem var klar. En del av dessa modem gick sedan att flasha om till full v.90-standard, medan andra fick bytas ut helt.Mer om 802.11n på Wikipedia.. Läs specifikt "According to the IEEE 802.11 Working Group Project Timelines,[2] the 802.11n standard is not due for final approval until July 2007.", där det översatt alltså står "Enligt arbetsgruppen för IEEE 802.11's tidsplaner, så är inte standarden klar med slutgiltigt godkännande förrän i juli 2007"

 

Så frågan är VEM det är som ska kolla upp fakta egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller de andra inläggen.

 

Ta reda på fakta innan ni skriver 90 % är totalt FEL ! !

/AK

371942[/snapback]

 

Aaa, Ta reda på fakta... Det gör du tydligen väldigt "noga" :whistling:

så skriv inte 100% fel nästa gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...