Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

En kamera till frugan..


Pocahontas

Rekommendera Poster

Pocahontas

Frugan fick hem ett erbjudande från HP att Siba säljer denna kameran till reducerat pris:

 

post-113-1152453788.jpg

 

Kameror är inte min starka sida ska villigt erkännas, även om jag gillar fotografera.

Så jag frågar er som möjligtvis kan bättre..är denna kamera något att fundera på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade lite på HPs hemsida om den, verkar ju vara en ganska bra kamera. Fast det förutsätter ju att man kan stänga av "Förbättringsfunktionerna" annars riskerar fotona att bli förstörda på grund av att kameran försöker förbättra dem. Men 5x zoom! Om hon ska använda den i solljus kan det bli problem eftersom den endast har lcd skärm, nästan omöjligt att se på en lcd i solljus.

 

Standardminne låg på 32MB så den är en god idé att köpa till ett kort. 1 GB SD kort är inte så dyra nu för tiden.

 

Är inte en expert på kameror jag heller men jag tycker att det ser ut som en bra kamera iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla också så att kameran fungerar ihop med OS X, och mer specifikt iPhoto, eller vad du nu använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt HP funkar den i OS X 10.2. iPhoto borde också funka eftersom den lär ha mass-lagring drivrutin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Har en HP 407 sedan mars 05, den tar ok bilder men kameran äter batterier. Fick byta efter c:a 30-40 bilder mycket irriterande att behöva ha med ett par "kilo" batterier när man ska på semester. Man kan visserligen ha uppladdningsbara men då får man ladda dom ofta.

 

Denna kamera kan ju ha bättre batteritider, men jag tycker att det är något du skall kolla upp. Jag köpte en Nikon CoolPix 5600 för 1500:- på Dustin som jag är kanon nöjd med lång batteritid och suveräna bilder enkel att använda & liten.

 

B)

// H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poca: Har du kvar din CoolPix du köpte när jag köpte min?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Frugan fick hem ett erbjudande från HP att Siba säljer denna kameran till reducerat pris:

 

post-113-1152453788.jpg

 

Kameror är inte min starka sida ska villigt erkännas, även om jag gillar fotografera.

Så jag frågar er som möjligtvis kan bättre..är denna kamera något att fundera på?

371373[/snapback]

 

Generellt har HP gjort dåliga digitalkameror som fått riktigt dålig kritik i de flesta tester. Dock verkar de senaste modellerna i denna serie vara ett undantag. En fördel är ju att den har 5x optisk zoom, till nackdelarna att den har "specialbatteri". De flesta kompaktkameror har ju vanliga R6-batterier numera, vilket oftast är enklare. Checken med "framkallning" skulle jag nog inte bry mig mycket om, eftersom många, tex FotoLabo kör kampanjer med priser under 1 krona på bilder.

 

Tänk oxå på vilket minneskort kameran använder - SD och CF är billiga standarder, XD, MMC och MemoryStick ofta dubbelt så dyra utan att vara bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Poca: Har du kvar din CoolPix du köpte när jag köpte min?

371417[/snapback]

 

Jo då, har kvar min Coolpix 5400.

Tycker att den är lite "klumpig" men annars ok, lite för mycket funktioner på den möjligen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo då, har kvar min Coolpix 5400.

Tycker att den är lite "klumpig" men annars ok, lite för mycket funktioner på den möjligen

371422[/snapback]

Är den till salu? I så fall kanske jag är intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

:) nej jag behåller den, min tanke var att frugan skulle få en egen kamera och börja fota.

Ska se om jag hittar en liten bra och enkel kamera..ska kolla på Nikon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekomenderar antingen en Canon eller en Nikon, Dom har bra kvalite på kamerorna o. bilderna, och kända för deras bra support m.m

 

jag har en Nikon D70 som jag e tok nöjd med!

men funderar på att byta upp mig till en D200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag rekomenderar antingen en Canon eller en Nikon, Dom har bra kvalite på kamerorna o. bilderna, och kända för deras bra support m.m

 

jag har en Nikon D70 som jag e tok nöjd med!

men funderar på att byta upp mig till en D200

371656[/snapback]

 

 

ifall du byter upp dig så säljer du din gamla kamera?

För det är en system kamera eller hur? Tjejen skulle behöva en sådan....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...