Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

This is me


Mizhou

Rekommendera Poster

:borstatanderna: hehe! men i allfall bra press!! :=)

Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Svars 129
  • Created
  • Senaste svar

Det är rätt många som är inne och läser i den här tråden, men ingen som orkar kommentera. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom som med vinstbegär naggar

och på så dem som folk som skall ha gratis

Dom är colorodaskalbaggar på samhälls kroppens potatis

/Tage Danielsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De händer som grävde på Göta Kanal

Det var valkiga, seniga, beniga labbar
på valkiga, seniga, beniga grabbar.
Tåligt gnagde de hål på sitt fosterlands skal,
de händer som grävde på Göta kanal.

Vintern kom med sin kyla. De fick inte domna.
Sommaren kom med sin hetta. De fick inte somna.
De slet ut sig, i ösregn, när spaden blev hal,
de händer som grävde på Göta kanal.

Är det underligt att deras tummar blev krumma,
och att fingrarna tedde sig fula och dumma?
Vickevire var ofta en smärre skandal
på de händer som grävde på Göta kanal.

Genom veckornas knog bar de träget sin börda.
Men så tvätta dom av sig det värsta på lörda
och lyfte sin Östgöta-sädes-pokal,
de händer som grävde på Göta kanal.

Inga sorgkanter mer. Det fanns brännvin att dricka.
Och då höll de sitt hambogrepp mitt på en flicka.
Någon enstaka gång fick de sällheten möta,
de händer som grävde på Göta.

De som inte fick känna nån piga på brösten
fann i ännu en flaska den handfasta trösten.
Sedan slog dom på länsman, polis och fiskal,
de händer som grävde på Göta kanal.

Deras lycka blev kort. Det blev åter en månda.
Och man spottade i dom. En ny veckas vånda.
De steg ned i sin självgrävda jämmerdal,
de händer som grävde på Göta kanal.

Och de spikade broar och timrade slussar,
och i käftarna lade de saftiga bussar
och med knogarna slog de på snusdosans skal,
de händer som grävde på Göta kanal.

Se på nageln. Ett liv som blev kantat av sorgen.
Varför står inte ni som statyer på torgen,
vackert huggna i marmor, på guldpiedestal,
ni händer som grävde på Göta kanal!

 

/Tage Danielsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Läste din presentation och vill bara säga hur mycket du säkert betyder för så många. Eldsjälar är vad som inspirerar unga att gå långt!

 

Min tränare i amerikansk fotboll är en eldsjäl rakt igenom och han har hjälpt mig väldigt mycket. Det känns bra att känna att någon satsar på en. Även om många inte säger att det betyder något så gör det det, verkligen! Hade jag inte börjat på amerikansk fotboll och träffat dom tränarna och vännerna inom sporten så vet jag inte var jag skulle varit idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste din presentation och vill bara säga hur mycket du säkert betyder för så många.

Jag önskar att jag orkade med det bara. De senaste två åren har allt bara känts hopplöst. Allt har bara blivit helt fel.

 

Eldsjälar är vad som inspirerar unga att gå långt!

Just nu behöver jag nog en eldsjäl som inspirerar mig att gå långt.

 

Tack för ditt positiva inlägg här i alla fall! :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Läste din presentation och vill bara säga hur mycket du säkert betyder för så många. Eldsjälar är vad som inspirerar unga att gå långt!

 

Min tränare i amerikansk fotboll är en eldsjäl rakt igenom och han har hjälpt mig väldigt mycket. Det känns bra att känna att någon satsar på en. Även om många inte säger att det betyder något så gör det det, verkligen! Hade jag inte börjat på amerikansk fotboll och träffat dom tränarna och vännerna inom sporten så vet jag inte var jag skulle varit idag.

skönt att höra :) .... jag jobbar själv med schackträning i låg och mellanstadiet.... och jag tycker att föräldrarna bör

bry sig mer om sina barn än de gör.... visst hjälper vi dem en bit på livet..... men de måste få stöd hemma också

när de skall satsa på sin idrott.... numer så blir det att starta från scratch efter 2 år och man kommer ingen vart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...
Men Tjenare, tror jag har snacka med dig i bland på ichat :bultandehjarta:

är det inte så?

Men nu ser man dig inte så ofta, din rövare :elaktflin:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag funderar på att återigen dra mig tillbaks från detta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att återigen dra mig tillbaks från detta forum.

Tycker jag inte du ska göra :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Det är ju förtillfället rätt lugnt på forumet...

Indeeed, börjar ju faktiskt få tillbaka den trevliga stämningen som fanns här förr (som iaf jag kände till när jag blev medlem :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore mycket tråkigt on Du lämnade forumet :cry:

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att återigen dra mig tillbaks från detta forum.

 

Don´t do it!!!!

 

Nog för att jag har gräddfil till supporthjälpen och trevligt umgänge med tanke på att jag har dig på ichat men...alla andra forummedlemar som behöver dina kunskaper och din närvaro? :detvarintejag:

 

Edit: Dessutom behövs bra människor med bra kunskap för att hålla upp kvaliteten på detta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att återigen dra mig tillbaks från detta forum.

Jag har varit utomlands en vecka (känns skönt att få berätta...), har det hänt något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att återigen dra mig tillbaks från detta forum.

 

Lämna oss inte ! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte förstått riktigt sjukdomen ADHD om inte jag hade jobbat (och fortfarande jobbar) med en kille med ADHD som även har missbruksproblem.

 

Vad gäller samhällets stöd så vet jag precis vad du menar. Jag själv har en bror med schizofreni sjukdomen och jag måste säga att hade inte jag sett till att han någorlunda får ett drägligt liv, så hade inte samhället ens vetat att han finns. Tyvärr är det så att den som skriker bäst hörs också mest och får mest hjälp.

 

Lycka till med allt

 

Neo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade inte förstått riktigt sjukdomen ADHD om inte jag hade jobbat (och fortfarande jobbar) med en kille med ADHD som även har missbruksproblem.

Jag har också jobbat med ungdomar med "diagnoser", men jag ser ADHD mer som en personlighetstyp egentligen.

Tyvärr har vi ett samhälle där människor har svårt at respektera att alla inte är lika.

 

Vad gäller samhällets stöd så vet jag precis vad du menar. Jag själv har en bror med schizofreni sjukdomen och jag måste säga att hade inte jag sett till att han någorlunda får ett drägligt liv, så hade inte samhället ens vetat att han finns. Tyvärr är det så att den som skriker bäst hörs också mest och får mest hjälp.

Ja, det är inte lätt i samhället för vissa. Jag hoppas att det går bra för din bror, och att du kan skrika HÖGT för hans räkning. Det behövs ju tyvärr.

 

Lycka till med allt

Tack! Lycka till du också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihop!

 

Nu äntligen ska jag göra ett desperat försök att skriva en presentation.

 

Jag heter Daniel Ström, men kallas Danne, och är drygt 41 år, men känner mig mer som en förvuxen tonåring. Jag har hållit på med datorer sedan tidernas begynnelse, eller 1979 för att vara mer exakt. Mitt intresse för datorer fanns dock där långt innan dess, och redan i mellanstadiet lärde jag mig räkna binärt.

 

Jag började dock inte med datorer 1979, då jag gick med i en datorförening. Då var det Apple ][ först, sedan blev det en del större maskiner. Jag programmerade i början i BASIC, men gick snabbt vidare med Pascal, och sedan testade jag Lisp, Forth, Assembler + många andra språk, innan jag jag gick vidare med C. Sedan har jag följt utveckling från C till C++, och nu är det Objective-C. Jag har också hållit på med HTML, JavaScript, PHP, CSS, och Java (både applets och applikationer). Mest har jag programmerat på Mac, men även Windows. Jag har undervisat på kunskapslyftet för några år sedan, och då undervisade jag i C/C++ på maskiner med Windows 98.

 

Jag är förtispensionerad pga att jag har fått diagnosen Asperger syndrom (som är en form av autism). Utöver det så har jag också ADHD och Tourettes syndrom, men har formellt inte fått de diagnoserna.

 

Jag har arbetat mycket ideellt med barn och ungdomar med dessa diagnoser, och det är en evig kamp mot samhället. Jag har kämpat i flera års tid mot Nynäshamns kommun, eftersom det finns flera ungdomar här som har hamnat i missbruk, och en del har också varit på väg att ta livet av sig.

 

Jag vet att det finns många människor som ifrågasätter dessa diagnoser, men de som gör det har ju själva inte levt med detta. De har inte sett barn i 6-årsåldern som mår så dåligt att de funderar på att ta livet av sig.

 

För några år sedan så hade jag ca 170 ungdomar i träning på inlines och skateboard i ramp och på streetbana. Jag tror och hoppas att jag bidragit till ökat självförtroende hos en del av dem i alla fall. I ett par fall vet jag att så är fallet.

 

Mina intressen är det mesta mellan himmel och jord, men jag hinner inte med så mycket pga mitt engagemang för utsatta ungdomar.

 

Det var lite om mig, och vill ni veta mera så är det bara att fråga.

 

 

-I certainly take it ! :yeahbaby:

Bra med en så insatt persson i på Datorer och Mjukvara i forumet !

 

PS. (Har själv en son med Aspergers 12 år, och vet att det inte alltid är negativt...!

Tvärtom är det så man kan se ett tydligt sammaband (veteskapligt bevisat)

mellan högre intelligens och benägenhet för Aspergers. Intressant det där med

specialintressen och förmågan att sätta sig in på djupet i det man är intrsserad

av, grabben är precis lika.....)

 

Kul att du vågar vara så öppen.

lägger till dig i mappen över mina vänner.

 

MVH

Simon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra med en så insatt persson i på Datorer och Mjukvara i forumet !

Tackar!

 

Du verkar ju själv ha en hel del värdefulla kunskaper, som du delger forumet, och det är kul att vi alla kan dela med oss av våra kunskaper. Det är ju det som forumet bygger på. Det vore ju illa om det bara var EN som kunde allt.

 

Jag lär mig nya saker av andras inlägg, så jag är på intet sätt fullärd jag heller.

 

Jag lägger till dig som vän också. Om du behöver fråga något om Asperger, så hör gärna av dig. Jag har varit ute på skolor och föreläst om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ödmjuk och trevlig presentation som leder till eftertanke.

Med vänlig hälsning. Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ödmjuk och trevlig presentation som leder till eftertanke.

Med vänlig hälsning. Kalle

Tackar! :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hej,

starkt av dig att vara så öppen :)

Du verkar ju ha sjukt mycket kunskap om mac, kanske man kan fråga dig om man stöter på för svåra problem ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...