Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

This is me


Mizhou

Rekommendera Poster

Nu har jag kollat in bilderna från träffen, såg väldigt trevligt ut. :)

388305[/snapback]

Vi hade väldigt trevligt. Synd att det var så kort tid bara, men vissa var tvungna att åka rätt tidigt, eftersom de hade lång resväg hem.

 

Jag hoppas att vi kan komma igång lite tidigare nästa gång vi träffas. Det blev lite senare än vad jag hade tänkt mig nu, men det är sådant man får ta. Dels var jag tvungen att möta upp lite folk på Centralen, och sedan var vi förbi Macoteket först, och råkade bli lite sena till den plats där vi skulle träffas. Jag hade tänkt at vi skulle kunnat tända grillarna redan strax efter 12, men klockan hann nog bli en bra bit över 13 innan vi kom igång, och den första var tvungen att lämna oss redan strax efter 15.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • Svars 129
  • Created
  • Senaste svar

Jag läste ett inlägg av Pocahontas, i en annan tråd, som har stängts av moderator, av förståeliga skäl. Därför kommenterar jag hans inlägg i min egen tråd.

 

Poca: Bra länk! :ThumbsUp:

Jag är inte alls förvånad över vad de har kommit fram till. Det är inte bara så att äldre griniga personer har hög IQ. De har det i unga år också, men då kallas de inte griniga, utan istället ouppfostrade.

 

Jag har berättat lite om ungdomar tidigare i min tråd. Jag har själv arbetat på skolor i 3 omgångar. De elever som inte bara accepterar "status quo", utan ifrågasätter, uppfattas som ouppfostrade. Det går inte att kalla någon 75-åring för ouppfostrad, utan då kallas de istället för griniga.

 

Apples gamla reklamkampanj "Think Different" är fortfarande hur aktuell som helst. Inte själv reklamkampanjen i sig, men budskapet i den.

 

Jag är själv en av dem som är "the round peg in the square hole", och det är klart att jag kan uppfattas som grinig då. Jag ifrågasätter kompetensen hos tjänstemännen på socialkontoret där jag bor, när jag ser att de gör allting fel. För dem är jag bara en stor plåga, som de helst vill bli av med.

 

Dock måste det ju finnas folk som ifrågasätter. Alla kan ju inte bara lalla med hela tiden. Hur skulle samhället se ut då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det du citerade ovan var mest en ordlek, med tanke på hur många som särskriver nuförtiden.

Kul att du kom ihåg den i alla fall. Det var ju några dagar sedan jag skrev det.

371345[/snapback]

 

 

Dålig stil att du gör dig rolig på andras bekostnad. Dom som särskriver tycker nog att det är jättekul att du gör en "ordlek" om deras svårighet.

 

Skulle du tycka det var kul om folk hånade dig för dina sjukdomar?

 

:ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig stil att du gör dig rolig på andras bekostnad. Dom som särskriver tycker nog att det är jättekul att du gör en "ordlek" om deras svårighet.

 

Skulle du tycka det var kul om folk hånade dig för dina sjukdomar?

393449[/snapback]

MacJoel: Du har nog missförstått mig en hel del. Jag gjorde mig inte rolig på dyslektikers, eller andra med svårigheters, bekostnad, utan på samhällets. Det är ju ett misslyckande från samhällets sida, när det går utför med dagens skola.

 

Om du har läst min presentation, så ser du att jag har ett funktionshinder som ligger mycket nära dyslexi. Jag känner många dyslektiker, och har den djupaste respekt för dem.

 

Det är samhället jag vänder mig mot, inte mot dem som har svårigheterna. Det är samhället som inte kan erbjuda en undervisning där de med svårigheter får den hjälp de behöver.

 

Jag har själv arbetat på vanliga kommunala skolor, och själv sett hur de fullständigt skiter i de som har speciella behov. Läs gärna min presentationstråd igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacJoel: Du har nog missförstått mig en hel del. Jag gjorde mig inte rolig på dyslektikers, eller andra med svårigheters, bekostnad, utan på samhällets. Det är ju ett misslyckande från samhällets sida, när det går utför med dagens skola.

393791[/snapback]

 

Det gör ju inte saken bättre för det är ju personer med dyslexi som det handlar om i slutändan...och denna "ordlek" var ju underhållande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare jag jobbar på ett behandlingshem för ungdomar så jag vet vad du pratar om det är viktigt att det finns personer som vågar prata om det här stå på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Till sist vill jag bara säga att du är den sortens person som man blir glad av, så fortsätt att kämpa på.

Synd att det inte finns en kramsmiley för då hade du fått en.

388219[/snapback]

 

hm, storkram inom kolon? :storkram:

menmen, jo absolut. Mizhou äger :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare jag jobbar på ett behandlingshem för ungdomar så jag vet vad du pratar om det är viktigt att det finns personer som vågar prata om det här stå på dig.

396336[/snapback]

 

 

hm, storkram inom kolon? :storkram:

menmen, jo absolut. Mizhou äger :lol:

404845[/snapback]

Tack till er båda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Du verkar vara en otroligt beundransvärd människa med ett mycket gott hjärt och mycket kunskap.

 

Jag tycker faktiskt att du skall skriva (för du är duktig på att skriva) något större om dina upplevelser som följer med din sjukdom, både positiva och negativa. De positiva är kanske framför allt hur du tagit hand om dessa ungdomar som behövt hjälpen.

 

Det är människor som du man ska ha stor respekt för och se upp till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar vara en otroligt beundransvärd människa med ett mycket gott hjärt och mycket kunskap.

426990[/snapback]

Tack! :geros:

 

Jag tycker faktiskt att du skall skriva (för du är duktig på att skriva) något större om dina upplevelser som följer med din sjukdom, både positiva och negativa.

426990[/snapback]

Tyvärr är jag inte så duktig på att skriva, som du tror. Jag kan, på de områden där jag har kunskap, besvara frågor. I övrigt är jag inte speciellt bra på att skriva, utom när jag är frustrerad.

 

De positiva är kanske framför allt hur du tagit hand om dessa ungdomar som behövt hjälpen.

426990[/snapback]

Tyvärr är inte heller det speciellt positivt, då jag har varit tvungen att ägna mer tid åt att bråka med myndigheter, än att göra något vettigt.

 

Tyvärr har det inte gått så bra för grabbarna, och jag har ingen större kontakt med dem längre.

 

Det är människor som du man ska ha stor respekt för och se upp till.

426990[/snapback]

Jag tycker att man ska respektera alla människor, med undantag för inkompetenta socialtjänstemän. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej Mizhou! Här är något som du kanske tycker är intressant. Men kanske har du redan hört talas om det...

Det gick inte att länka så jag tog en skärmdump. (Jag hittade artikeln under "näringsliv".)

 

post-11275-1166916791.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mizhou! Här är något som du kanske tycker är intressant. Men kanske har du redan hört talas om det...

Det gick inte att länka så jag tog en skärmdump. (Jag hittade artikeln under "näringsliv".)

455383[/snapback]

Tackar för ditt inlägg Justitia. Jag har inte hört talas om detta tidigare, så det var intressant. :yeahbaby::geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Halloj Mizhou!! Det var länge sedan vi såg dig här på forumet. Hoppas allt är bra och att du tittar in snart igen! :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Halloj Mizhou!! Det var länge sedan vi såg dig här på forumet. Hoppas allt är bra och att du tittar in snart igen! :pompoms:

I'm back!

 

Men nu är ju du borta ju. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I'm back!

 

Men nu är ju du borta ju. :fundersam:

 

Näe, borta är jag inte, jag tittar in lite då och då (men inte så ofta som förut). iHasta pronto! :pompoms:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja nu är det slutläst i denna tråd, det tog ett tag ;) Ett välkomnande till känns väldigt out of place men som sagt, det var trevlig läsning som gav lite perspektiv på saker och ting ;) Du får fan en ros med :geros:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att det är många som läser denna tråd, men knappt någon som skriver i den. Ni som läser får gärna komma med synpunkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Välkommen vet jag inte om jag ska säga då du varit här längre än mig :) , men jag ville bara säga att jag kommer från en familj med både ADHD och Asperger, då min syster och pappa lider av det - och jag tycker det du gör för andra är riktigt j*vla bra! Det är alltför många som verkligen inte förstår dessa diagnoser.

 

Utan personer som dig hade världen varit en mycket sämre plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Välkommen vet jag inte om jag ska säga då du varit här längre än mig :) , men jag ville bara säga att jag kommer från en familj med både ADHD och Asperger, då min syster och pappa lider av det

Lider de? Det låter tråkigt. :(

 

Det låter som om de inte har hittat riktigt rätt i tillvaron. Det finns ju många positiva saker med ADHD och Asperger. Du kan hitta min mail-adress i min profil. Det är .Mac-adressen som jag använder för mail. Hotmail-adressen använder jag bara för MSN. De kan höra av sig om de behöver råd, eller få veta mer om sina rättigheter.

 

och jag tycker det du gör för andra är riktigt j*vla bra! Det är alltför många som verkligen inte förstår dessa diagnoser.

 

Utan personer som dig hade världen varit en mycket sämre plats.

Tackar! Dock är jag långt ifrån den enda. Det finns många med ADHD och AS, som gör bra saker.

 

Sedan finns det också många utan ADHD och AS som också gör bra saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Tjenare, tror jag har snacka med dig i bland på ichat :bultandehjarta:

är det inte så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Tjenare, tror jag har snacka med dig i bland på ichat :bultandehjarta:

är det inte så?

jo, det har väl hänt någon gång. Sådär ett par hundra, eller så ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:borstatanderna: hehe! men i allfall bra press!! :=)

 

 

jo, det har väl hänt någon gång. Sådär ett par hundra, eller så ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...