Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

This is me


Mizhou

Rekommendera Poster

Hej,

starkt av dig att vara så öppen :)

Du verkar ju ha sjukt mycket kunskap om mac, kanske man kan fråga dig om man stöter på för svåra problem ;)

Tackar!

 

Klart att du får fråga. Om du behöver mer akut hjälp, så hittar du min iChat-adress i min användarprofil. Jag lägger inte ut den på forumet, då det indexeras av Google och andra, och då ökar ju risken för att spam-robotar hittar den. Profilsidorna indexeras dock inte.

 

Dessutom är jag inte ensam på detta forum med att ha varken Asperger eller ADHD. Jag kan utan problem räkna upp minst 30 stycken. Dock gör jag inte det. Alla vill ju inte gå ut med sina "diagnoser". sedan finns det också rätt många som skulle kunna få en diagnos, men som inte fått det. Jag kan se det i trådarna. Det är inte bara VAD de skriver utan också HUR de skriver. Alltså hur de uttrycker sig med mera.

 

Sedan har jag träffat en del folk från forumet i verkligheten också, och då står det utom allt rimligt tvivel.

 

orkade inte läsa.

Men ja, Välkommen :)

Tackar!

 

Välkommen själv förresten!

 

Nej, det blir lite långt när jag skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 129
  • Created
  • Senaste svar
Tackar!

 

Välkommen själv förresten!

 

Nej, det blir lite långt när jag skriver.

 

 

Tack du :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

katzenklavier
Nej, det blir lite långt när jag skriver.

Då ska man ju inte prata om hur du är när man talar med dig IRL :lol::P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Hej allihop!

 

Nu äntligen ska jag göra ett desperat försök att skriva en presentation.

 

Jag heter Daniel Ström, men kallas Danne, och är drygt 41 år, men känner mig mer som en förvuxen tonåring. Jag har hållit på med datorer sedan tidernas begynnelse, eller 1979 för att vara mer exakt. Mitt intresse för datorer fanns dock där långt innan dess, och redan i mellanstadiet lärde jag mig räkna binärt.

 

Jag började dock inte med datorer 1979, då jag gick med i en datorförening. Då var det Apple ][ först, sedan blev det en del större maskiner. Jag programmerade i början i BASIC, men gick snabbt vidare med Pascal, och sedan testade jag Lisp, Forth, Assembler + många andra språk, innan jag jag gick vidare med C. Sedan har jag följt utveckling från C till C++, och nu är det Objective-C. Jag har också hållit på med HTML, JavaScript, PHP, CSS, och Java (både applets och applikationer). Mest har jag programmerat på Mac, men även Windows. Jag har undervisat på kunskapslyftet för några år sedan, och då undervisade jag i C/C++ på maskiner med Windows 98.

 

Jag är förtispensionerad pga att jag har fått diagnosen Asperger syndrom (som är en form av autism). Utöver det så har jag också ADHD och Tourettes syndrom, men har formellt inte fått de diagnoserna.

 

Jag har arbetat mycket ideellt med barn och ungdomar med dessa diagnoser, och det är en evig kamp mot samhället. Jag har kämpat i flera års tid mot Nynäshamns kommun, eftersom det finns flera ungdomar här som har hamnat i missbruk, och en del har också varit på väg att ta livet av sig.

 

Jag vet att det finns många människor som ifrågasätter dessa diagnoser, men de som gör det har ju själva inte levt med detta. De har inte sett barn i 6-årsåldern som mår så dåligt att de funderar på att ta livet av sig.

 

För några år sedan så hade jag ca 170 ungdomar i träning på inlines och skateboard i ramp och på streetbana. Jag tror och hoppas att jag bidragit till ökat självförtroende hos en del av dem i alla fall. I ett par fall vet jag att så är fallet.

 

Mina intressen är det mesta mellan himmel och jord, men jag hinner inte med så mycket pga mitt engagemang för utsatta ungdomar.

 

Det var lite om mig, och vill ni veta mera så är det bara att fråga.

Hej Danne!

Jag heter Torbjörn och är från Göteborg. Som du ser så heter jag Garretblake på Forumet.

Jag har haft kontakt med dig förut, men det var länge sen nu.

Jag är en "periodare" här på forumet.

Kommer in och frågar ibland. Får lite bra svar och tackar för mig.

Ibland har jag frågat, men kanske inte har fått ihop det ändå, och känner mig för dum att fråga igen.

Letar efter någon som har en ängels tålamod med en dum grabb på snart 40 bast, som behöver lite repetion ibland, och ibland ingående förklaringar.

Jag har inte riktigt samma besvär som du har i livet, men har en depression som jag får leva med.

Ibland, så känns det som om livet är såpass krävande, att man inte orkar ha så mycket kontakt, men för det mesta är det kul att chatta en stund.

Jag föredrar ett fåtal källor som kan förse mig information om saker och ting angående den underbara Macen.

Undrar om det skulle kunna finnas någon möjlighet att återuppta kontakten och tjöta lite på någon chat eller skype eller något liknande.

Hör av dig.

Det skulle vara trevligt1

MVH

.tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj! Förlåt! Din presentation var rakt på sak och jag tyckte den var trevlig och informativ.

Hoppas du inte missuppfattar mig, när jag tycker synd om dig.

Det kan inte vara lätt att kämpa med dina sjukdomar och samtidigt kämpa emot landsting och kommuner.

Det är ju tillräckligt att man måste kämpa med sin sjukdom.

 

Ha det så gott.

 

Tobbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...