Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla in macbooken till tv:n?


geisha

Rekommendera Poster

Hej! Jag har precis inhandlat en macbook, och undrar nu vilka sladdar/adaptrar jag behöver för att kunna koppla in denna till en helt vanlig tv med scartuttag. Alltså inte en projektor eller LCD skärm. Är detta ens möjligt?

Jag har tittat på lite olika forum, men inte hittat något fullständigt svar.

Sen så läste jag något om att man fick ljudet på macen istället för på tv:n?

Hjälp mig att reda ut i oredan!

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GuitarFreak

Det finns Mini-DVI -> S-Video adapter till på AppleStore. Ljudet får du genom en vanlig 3.5 mm stereoplugg -> RCA. Har du ingen s-video ingång i din TV behöver du även en scartadapter att koppla s-video- och RCA-kablarna till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig hört talas om någon som är nöjd med bildkvaliteten genom att koppla en TV till Macen på detta sätt. Upplösningen på TVn är helt enkelt för låg.

 

Vad är det du vill göra, egentligen?

Om du vill se filmer så finns det idag hyggliga DVD-spelare för under 1000-lappen. Bilden blir bättre på TVn än om du spelar från en Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Jag har aldrig hört talas om någon som är nöjd med bildkvaliteten genom att koppla en TV till Macen på detta sätt. Upplösningen på TVn är helt enkelt för låg.

 

Vad är det du vill göra, egentligen?

Om du vill se filmer så finns det idag hyggliga DVD-spelare för under 1000-lappen. Bilden blir bättre på TVn än om du spelar från en Mac.

370921[/snapback]

 

Jag är nöjd (mer eller mindre, kanske i brist på bättre vetande) med min Pismo S-videokopplad till en gammal Sony-häck. :lol:

För att se film är det minst lika bra som en TV-sändning eller att använda DVD-spelaren som står undertill.

 

Fast DVI till en LCD-tv hade nog varit tuffare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast DVI till en LCD-tv hade nog varit tuffare.

370934[/snapback]

DET håller jag med om. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...