Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

OS X ringer hem?


webaake

Rekommendera Poster

med 10.4.7 lär det ha blivit så!

Står ju på den sida du länkade till så här:

"Programvaran sägs kontrollera äktheten i Dashboard-delen, och enligt Apple handlar det enbart om säkerhetsmässiga orsaker. Dashboard Advisory, är skapad för att skydda användare från ondsint programvara."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GuitarFreak

Kom med 10.4.7 och går enkelt att inaktivera genom att skriva följande kommando i en Terminal:

sudo launchctl unload -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.dashboard.advisory.fetch.plist

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Det är bara kul att mitt OS har fler att ringa än vad jag har. Mina datorer börjar bli vuxna och självständiga...

 

(för att förtydliga, mig spelar det inte någon roll om datorn ringer apple och talar om vilka widgets jag har.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge OS X inte ringer mig och stör... Hmm, vem står för telefonräkningen förresten? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dator skall inte ringa någon, utan att fråga mig om lov först. Det är JAG som bestämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Min dator skall inte ringa någon, utan att fråga mig om lov först. Det är JAG som bestämmer.

370925[/snapback]

 

 

trodde du ja... :whistling::ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör dom inte som husse säger så blir det bestraffningar;

Inga uppdaeringar, inga nya hårdiskar och inget utökat minne och ingen AC i rummet på sommaren. Dom skall lära sig veta hut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

no(s)witch
Min dator skall inte ringa någon, utan att fråga mig om lov först. Det är JAG som bestämmer.

370925[/snapback]

 

Såg igår vid midnatt att Dashboard försökte ringa "hem". Har en liten tjallare installerad (LittleSnitch), så det var enkelt att spärra den funktionen tills vidare. Klick.

Kan verkligen rekommendera LittleSnitch. Enklast tänkbara, trevligt gränssnitt, osvikligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm.... detta känns inte bra. :angry: Att datorn råddar mig ovetandes på detta sättet gillar jag inte. Den ska tala om om den gör externa uppkopplingar så man vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Har Apple monterat in

 

et1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dr Avalanche
Såg igår vid midnatt att Dashboard försökte ringa "hem". Har en liten tjallare installerad (LittleSnitch), så det var enkelt att spärra den funktionen tills vidare. Klick.

Kan verkligen rekommendera LittleSnitch. Enklast tänkbara, trevligt gränssnitt, osvikligt.

371055[/snapback]

 

 

Jag hållerverkligen med,ett trevligt litet program. Jag brukar rekomdera det till alla som undrar om sådana häringa saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GuitarFreak
Hmmmm.... detta känns inte bra.  :angry:  Att datorn råddar mig ovetandes på detta sättet gillar jag inte. Den ska tala om om den gör externa uppkopplingar så man vet.

371057[/snapback]

 

Jag hoppas på att vi får en rejäl uppgradering av brandväggen i OS X Leopard. Den bör bland annat ha den funktionaliteten som du nämner, likt LittleSnitch eller t.o.m. brandväggen i Windows XP SP2. Jag vill bli tillfrågad om en applikation eller vad det nu kan vara ska få ansluta till whatever eller inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller helt med Niffen!

 

Och jag förmodar man får lägga in detta:

sudo launchctl unload -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.dashboard.advisory.fetch.plist

 

i typ rc.local, så att det körs varje gång datorn startas.

 

Skall också testa Little Snitch!

 

Kanon! Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm.... detta känns inte bra.  :angry:  Att datorn råddar mig ovetandes på detta sättet gillar jag inte. Den ska tala om om den gör externa uppkopplingar så man vet.

371057[/snapback]

Jepp, precis så ...ohyfsat, respektlöst och arrogant!

Jag har inte mycket att dölja och bjussar gärna men... vill få frågan först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...