Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dashboard


boza

Rekommendera Poster

Hej

 

Hur funkar egentligen dashboards? Kan man inte få sina dashboardgrejer (typ iTunes-prylen) att alltid visas klistrad på skrivbordet. Som jag förstår det nu så får man bara fram det när man trycker på sin "dashboardknapp", och det verkar ju ganska meningslöst.. <_< Jag vill fästa den på skrivbordet :unsure: Kan man det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Hur funkar egentligen dashboards? Kan man inte få sina dashboardgrejer (typ iTunes-prylen) att alltid visas klistrad på skrivbordet. Som jag förstår det nu så får man bara fram det när man trycker på sin "dashboardknapp", och det verkar ju ganska meningslöst..  <_<  Jag vill fästa den på skrivbordet  :unsure:  Kan man det?

370610[/snapback]

Meningen med Dashboard är att man ska slippa ha sakerna framme hela tiden. Det finns dock något program, som fixar så att man kan ha det, men jag kommer inte ihåg vad det heter.

 

Om det är bara iTunes du vill ha framme hela tiden, så kan du fixa det, utan att blanda in Dashboard.

 

Starta iTunes, och öppna instälningarna för programmet. Välj "Avancerat" längst upp i inställningsfönstret. Längst ned i dett fönster (se bild) så kryssar du i "Låt minispelarens fönster ligga överst", så kommer ett litet iTunes-fönster att ligga ovanför alla andra programfönster.

 

post-238-1152288549_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Om du drar en så kallad Widget från widget-listen där nere, och avaktiverar dashboard med F12, och sedan släpper widgeten, så kommer den att hamna på skrivordet. Dock bara tills du återigen aktiverar Dashboard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...