Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljudkodning i IDVD


fripix

Rekommendera Poster

Jag har klippt ihop en film, min första, i IMovie (6.0.2) med musik och texter. Sen har jag valt ett tema i IDVD (6.0.2) och valt bränning. Renderingen av filmen går jättebra, min PM 2x2,5 med 6 Gb minne tuffar på, men när ljudfilerna ska kodas så tystnar allt och efter en stund börjar badbollen snurra på skärmen. Till slut blir jag tvungen att tvångsstänga IDVD och inget blir sparat. Detta har hänt några gånger och jag blir tröttare och tröttare för varje gång... Snälla, finns det någon i sommarvärmen som orkar hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till slut blir jag tvungen att tvångsstänga IDVD och inget blir sparat.

370399[/snapback]

Hur länge väntar du?

Jag skulle vänta en timme eller två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar det så lång tid? Jag har ingen erfarenhet av film tidigare men eftersom renderingen av filmen tuffade på i realtid i stort sett, så trodde jag att ljudkodningen var en baggis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att

 

1. Redigera filmen i iMovie och exportera den som Quicktime med Högsta Kvalitet

2. Starta ett nytt iMovie projekt och importera filmen.

3. Lägg till kapitel markörer

4. Dela till iDVD

 

Steg 1 kan ta väldigt lång tid.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar det så lång tid? Jag har ingen erfarenhet av film tidigare men eftersom renderingen av filmen tuffade på i realtid i stort sett, så trodde jag att ljudkodningen var en baggis.

370409[/snapback]

Tyvärr så talar iDVD inte om hela sanningen, det är mycket mer än bara ljudkodningen som pågår. Bland annat ska den bygga ihop bild, ljud, tema, filer och mappar till en "enhet" innan den bränner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack grobros, jag har i alla fall lyckats få fram en spelbar film till DVD-spelaren. Jag exporterade filmen till Quicktime. Efter cirka en timme var den klar, aldrig har min burk gått så varm. Men sen kunde jag inte ta tillbaka den till IMovie, den var grålagd i Finder. Renderade och brände i Toast istället och nu finns den på skiva som det heter, dock utan ett tema från IDVD. Vad det gäller ljudkodningen mm i IDVD så har jag tid att vänta om det nu tar lång tid, det är bara badollen som gör mig fundersam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack grobros, jag har i alla fall lyckats få fram en spelbar film till DVD-spelaren. Jag exporterade filmen till Quicktime. Efter cirka en timme var den klar, aldrig har min burk gått så varm. Men sen kunde jag inte ta tillbaka den till IMovie, den var grålagd i Finder. Renderade och brände i Toast istället och nu finns den på skiva som det heter, dock utan ett tema från IDVD. Vad det gäller ljudkodningen mm i IDVD så har jag tid att vänta om det nu tar lång tid, det är bara badollen som gör mig fundersam

370974[/snapback]

Badbollen snurrar för mig också i iDVD, ibland i flera minuter. Så ha tålamod :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...