Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Datorns fläkt


Jonathan Burko

Rekommendera Poster

Jonathan Burko

Hej Alla!

 

Undrar om det är något fel på min dator. Emellanåt börjar fläkten arbeta mer intensivt. Vilket får mig att tro att det är något fel. Är detta normalt eller finns det något man kan göra. Tack på förhand!

 

Jonathan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Vad kör du för program?

Tänk också på att det är ovanligt varmt för årstiden, och sensorn inne i datorn kanske tycker att det är lite svettigt omkring den. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Vad kör du för program?

Tänk också på att det är ovanligt varmt för årstiden, och sensorn inne i datorn kanske tycker att det är lite svettigt omkring den.  ^_^

370160[/snapback]

 

 

 

Precis... min Powerbooks fläkt får fnatt bara man visar sol för den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonathan Burko

Fläkten låter mycket då jag stratar datorn. Dessutom fortsätter den att arbeta tungt om jag fortsätter i exempelvis safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

En känsla säger mig att du kan ha en defekt på en minneskrets.

Har du köpt till mer minne och monterat i din dator?

 

Om så är fallet, testa att plocka bort det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Undrar om det är något fel på min dator. Emellanåt börjar fläkten arbeta mer intensivt. Vilket får mig att tro att det är något fel. Är detta normalt eller finns det något man kan göra. Tack på förhand!

370159[/snapback]

 

Tanka ner Temperature monitor och se om temperaturen hos CPUn hänger samman med fläktrörelserna.

 

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19994

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonathan Burko

Har kollat nu kollat temperaturen Följande är Battery 27 garder, Graphics processor bottomside 37,2 grader, Power supply/Memory bottomside 34,2 grader, Processor bottomside 37,2 grader. Är dettta normala värden? Ja idatorn finns det extra minne. Dock är jag inte tillräckligt kunnig för att plocka bort det själv. Kanske bör låta någon kunnig person gör detta åt mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Har kollat nu kollat temperaturen Följande är Battery 27 garder, Graphics processor bottomside 37,2 grader, Power supply/Memory bottomside 34,2 grader, Processor bottomside 37,2 grader. Är dettta normala värden? Ja idatorn finns det extra minne. Dock är jag inte tillräckligt kunnig för att plocka bort det själv. Kanske bör låta någon kunnig person gör detta åt mig?

370958[/snapback]

 

Japps det är normalt. Låter verkligen inte högt. Processorn bör kunna nå 50 grader utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonathan Burko

Värdena stiger något. Undra om man skall kolla till detta emellanåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Ja idatorn finns det extra minne. Dock är jag inte tillräckligt kunnig för att plocka bort det själv. Kanske bör låta någon kunnig person gör detta åt mig?

370958[/snapback]

 

Vetefan om det skulle hjälpa att plock bort minnet. Verkar inte så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att dammsuga luftslitsarna ifall de blivit igensatta av damm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade själv att ladda ner temperature monitor..

 

fick värderna: cpu 68 hard drive 53 smartdisk: 59

 

nån vet hur normalt detta är? tycker ju mina fläktar låter lite för mkt.. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min ibook G4 1.2Processor Brukar ligga mellan 50-60 grader... Ibland uppåt 65. Runt 62 grader går fläkten igång.

 

Sitter just nu och jobbar i 20 grader... datorn får kämpa :) Men det får jag med så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...