Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Virtual PC


OlaMontan

Rekommendera Poster

Jag behöver kunna köra Sony Ericsson PC Suite för att kommunicera mellan min dator och en SE mobiltelefon. Eftersom programvaran bara finns för PC :angry: så måste jag köra programmet i Virtual PC (med Windows XP).

 

Problemet är att min virtuella PC inte upptäcker när jag pluggar in USB-kabeln från mobilen, och därmed går det inte att kommunicera. Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Jag behöver kunna köra Sony Ericsson PC Suite för att kommunicera mellan min dator och en SE mobiltelefon. Eftersom programvaran bara finns för PC  :angry:  så måste jag köra programmet i Virtual PC (med Windows XP).

 

Problemet är att min virtuella PC inte upptäcker när jag pluggar in USB-kabeln från mobilen, och därmed går det inte att kommunicera. Några tips?

370056[/snapback]

 

 

Virtual pc fungerar inte att använda till SE mobiler, det enda sättet att kommunicera mellan Macen och mobilen är via blåtand.

SE mjukvaran fattar inte att mobilen kopplats in, har för mig att det är nått drivrutins tjall som man inte kan komma runt.

 

Men du kan ju skicka filer och synca kalender/addressbok (förutsatt att du inte har en M600i) med hjälp av blåtand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr hjälper inte blåtand, jag måste kunna debugga Java-program som jag utvecklar för mobiltelefonen, och det kräver USB-ansutning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Tyvärr hjälper inte blåtand, jag måste kunna debugga Java-program som jag utvecklar för mobiltelefonen, och det kräver USB-ansutning.

370162[/snapback]

 

Då är det tyvärr nog värre...

Då är nog en pc enda svaret... eller få SE att fixa deras program till Mac också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...