Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trasig Finder


jakob.bohem

Rekommendera Poster

jakob.bohem

Hjälp!

Jag körde programuppdatering medan jag såg en film på powerbooken. När jag (ve och fasa) fick för mig att koppla in en större skärm under tiden täcktes hela bilden av en grå skugga och en text på engelska som bad mig att starta om med strömbrytaren. Eftersom jag visste att en uppgradering av Mac OS X skulle kräva omstart gjorde jag som det stod, men när datorn startade fick jag ett felmeddelande datorn återställts efter en hängning. Nu fungerar varken Finder eller Spotlight (vilket är en aning irriterande, jag kommer ju bara åt de program som fick i dockan!)

 

Hur ska jag göra? Kan man köra nån återställning från OS-skivan, eller kan man ladda ner en uppdatering i Safari och köra manuellt? -Jag försökte köra programuppdatering igen från Äpple-menyn som syns när Safari körs, men det hänger sig omedelbart.

 

Tack så jättemycket för snabbt svar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Rekommenderar dig att du gör en Arkiv/install.

Något har inte blivit fullföljt och systemet blivit korrupt.

 

Jag har ett äldre dokument här som beskriver en arkiv/install

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=107120

 

Du kan läsa lite här också

post-113-1152181318.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jakob.bohem

Blev inspirerad av denna artikeln: http://discussions.apple.com/thread.jspa?m...534635

att testa att ladda ner combo-updaten och köra den. Verkar ha fungerat för den killen, vars problem är identiskt med mitt...

 

Det kan väl inte skada att testa det först, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Tyvärr den länken funkar inte

 

post-113-1152182251.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jakob.bohem

sant, förlåt.. Ny länk?

och inte den heller.. men vad märkligt!!

http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=1534635

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

combouppdateringen är ALLTID bättre att använda än den mindre delta. Dock så är det mer bekvämt att använda den mindre.

 

Låt oss få veta resultatet när du har ett sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jakob.bohem

Comboupptaderingen fungerade lysande!

Nu är jag back in business -hurra :)

Det jag försökte göra var att uppdatera mac OS x från programmet "Programuppdatering" vilket jag gjort tidigare utan problem. Det som var konstigt var egentligen att skärmen färgades grå och bad mig starta om med strömbrytaren, det har aldrig hänt innan(!) Vet inte om resten av systemet svarade då, för jag testade inte. menmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången jag såg en sådan grå ruta där man blev uppmanad att starta om datorn var faktiskt i en Applestore i USA. Jag gick fram till killen i Genius Bar och sa till honom att det nog var dags att ta hand om datorn i skyltfönstret. Han var tämligen snabb då... Hehehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...