ddd Posted September 30, 2003 Share Posted September 30, 2003 Kanske en trivial fråga men ändå: jag har nyligen gått över från Outook express till Mail Hur skriver man ett färgat (kolorerat) mail?? har testat att skicka både till pc och mac användare som tidigare kunnat ta emot färgglada brev men nu funkar det inte. Hur gör man egentligen? tacksam för svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberPet Posted September 30, 2003 Share Posted September 30, 2003 Du kan ju formattera texten i Mail, men jag vet inte om du kan påverka bakgrunden om du inte använder något tillägg eller program för att göra html-mail. Som tillägg ska sägas att html-mail är jobbiga, tar lång tid att ladda och skapar större filer än som är nödvändigt för att skicka ett brev. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddd Posted October 1, 2003 Author Share Posted October 1, 2003 Hej och tack för sitt svar jag skickar som formaterad text och kan se bokstäverna färgade när jag skickar till mig själv- dock kan ingen annan se det (som tidigare inte haft några problem) verkligen märkligt...vad tror du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
CyberPet Posted October 1, 2003 Share Posted October 1, 2003 Kan ju hända att de som inte ser formatteringen faktiskt stängt av html-funktionen i sitt mailprogram (många gör faktiskt det numer). Jag vet inte riktigt, vad kör dem du försöker skicka till på för system och mailprogram? Link to comment Share on other sites More sharing options...
palegolas Posted October 2, 2003 Share Posted October 2, 2003 Det var bland det första jag noterade när jag skickade formatterade mail från Mail, just att formatteringen inte syns i Outlook. Mycket tråkigt. Därför skickar jag aldrig formatterade mail nu.. trist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.