Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Har du rätt version av 10.4.7 i din IntelMac ?

Pocahontas

Recommended Posts

Pocahontas

Det blev som många vet en del strul från Apples sida när de släppte 10.4.7.

Någon dag senare hade de ändrat, och alla som haft tålamod att vänta fick en annan version än de som var på hugget (som undertecknad) som nu har "fel" version.

fel version

post-113-1152119183_thumb.jpg

MacFixit skriver idag hur du kan kolla om du har rätt version.

Har du rätt version ska Systembyggets siffror avslutas med a.

Frågan är om man ska tanka ner comboversion och göra en Arkiv/Install?

Märker inget som bråkar, och man bör ju inte röra det som fungerar, lär väl komma en 10.4.8 nångång som rättar till det. Då tänker jag vänta minst en vecka med att uppdatera :)

Pocahontas

Vet inte om jag uppfattar det som skrivs rätt, men som jag fattar det ska man inte låta bli att uppdatera till rätt version, det kan annars bli strul med andra program som Onyx osv..

Tolkar ni det så med?

Pocahontas

Retar upp mig lite på Apples slarv, inte tusan ska tusentals människor världen runt behöva göra en Arkiv/Install. :angry:

Vore väl mer uppriktigt av Apple och skicka ut en kompletterande uppdatering.

Det borde räcka att ladda ner comboversionen och bara installera. Så kan man få bort andra 'oönskade' läs 'saker som inte riktigt fungerade som tillägg och som har ändrat några uppstartsfiler' felaktigheter. Har funkat för mig i ett tidigare fall av fel i systemet.

Får ta o kolla upp det där när man kommer hem!

Datorn har funkat bra ändå! :)

Dags att göra bort sig då:

Har installerat kombo-prylen, blir fortfarande inget a i slutet på buildet...

Pocahontas
Dags att göra bort sig då:

Har installerat kombo-prylen, blir fortfarande inget a i slutet på buildet...

369813[/snapback]

Nej det ska det inte bli heller om du läser i texten, Apple har inte brytt sig om att markera det.

Apple har börjat slarva alltmer, blir det så när framgången stiger dem åt huvudet?

visste att jag missat något i texten. Intel var det. har ppc. Men du har nog rätt alltså... slarvas...

Använder man prograuppdateraren hämtas väl rätt vers, jag fick då det jag skulle (kollade iof att det stod PPC) innan install.

Tror intel uppdateringen va nästan dubbelt så stor som den för oss med mac. :D

Tog också och drog in combon på min intel, men jag märker ingen skillnad, fungerar lika bra som innan. Och det blev inget a på slutet, men det var ju väntat. Faktiskt ganska konstigt att Apple kan släppa ut något nytt mot kund utan att ändra revisionen, borde hetat 10.4.7b eller liknande.

Själv har jag 10.4.4 installerat....ska jag uppdatera till senaste version? Tydligen måste jag uppgradera till 10.4.6 innan jag kan uppdatera tillsenaste 10.4.7...

Jag har ju haft lite småstrul med min Mac som jag hoppas ska förvinna.

/Henke

thulesius9

vadå .. va ska det heta??

Systemversion: Mac OS X 10.4.7 (8J2135)

rätt fel?

no(s)witch
vadå .. va ska det heta??

Systemversion: Mac OS X 10.4.7 (8J2135)

rätt fel?

369907[/snapback]

Jag har Systemversion: Mac OS X 10.4.7 (8J135) på iMac G4 PPC.

Uppdaterade inom första halvtimmen efter släppet. Inga problem eller konstigheter. Safari flyter på bättre än förut. QT blev också klart bättre efter separat update. Har inte behövt dra ner combouppdateringen. Undrar bara om versionnumret för PPC också blev ändrat dag 2? Eller gäller uppdateringar i "slarvbygget" bara för Intel?

Det gällde bara för Intel-Macar, där det tydligen saknades en del filer i uppgraderingen till 10.4.7 (första gången).

kanske är det pga detta som jag helt plötsligt inte kan höra något ljud när jag streamar video på internetsidor... (se mitt inlägg i nybörjarforumet).

ska man ladda ner nåt extra om man har intel? står inget a hos mig...

Pocahontas
Använder man prograuppdateraren hämtas väl rätt vers, jag fick då det jag skulle (kollade iof att det stod PPC) innan install.

Tror intel uppdateringen va nästan dubbelt så stor som den för oss med mac. :D

369827[/snapback]

Nej Programuppdatering drog ner fel version, innan Apple upptäckte sitt misstag, och lade in en annan. Någon här på forumet skrev att han såg båda uppdateringarna samtidigt.

Nej Programuppdatering drog ner fel version, innan Apple upptäckte sitt misstag, och lade in en annan. Någon här på forumet skrev att han såg båda uppdateringarna samtidigt.

369923[/snapback]

Jag hade två versioner att välja mellan samtidigt. Båda var lika. Den enda skillnaden mellan dem var att den ena var 2,5 MB större. Har ännu inte uppgraderat till 10.4.7, kanske nästa vecka... B)

Pocahontas
Själv har jag 10.4.4 installerat....ska jag uppdatera till senaste version? Tydligen måste jag uppgradera till 10.4.6 innan jag kan uppdatera tillsenaste 10.4.7...

Jag har ju haft lite småstrul med min Mac som jag hoppas ska förvinna.

/Henke

369883[/snapback]

Du uppdaterar direkt till 10.4.7, i Programuppdatering bör nog en Combouppdatering ligga om du kollar.

8J2135a har jag

kan ha varit den gamla varianten jag hade innan, som det var stul med. aja, intel är ju nytt för Apple också (i den stora världen)

men till 10.5 borde alla problem vara lösta!

Pocahontas
8J2135a har jag

kan ha varit den gamla varianten jag hade innan, som det var stul med. aja, intel är ju nytt för Apple också (i den stora världen)

men till 10.5 borde alla problem vara lösta!

370034[/snapback]

Vill du tro på det?

Det gör inte jag, blir sju resor värre

Vill tro på det, men det är väl alltid strul... Men kan väl hoppas att 10.4.9 kommer bli stabilt och bra och utan problem.

Sen dröjer det väl ett tag innan man skaffar 10.5 tror jag, får se vad som kommer efter...

Pocahontas

Där kan du ha rätt :D 10.4.9 blir det bästa :ThumbsUp:

Där kan du ha rätt  :D  10.4.9 blir det bästa  :ThumbsUp:

370089[/snapback]

Det får vi se när den kommer... B)

Hm.. frågan har blivit stäld tidigare, men.. Köpte en iMac i veckan och uppdaterade den i tisdags. Har version:

System Software Overview:

System Version: Mac OS X 10.4.7 (8J2135)

Kernel Version: Darwin 8.7.1

Boot Volume: Macintosh HD

Är det rätt? :S Vad fattas? Allt verkar funka bra så man undrar ju.. hm..

Jag var en av dom som uppdaterade omedelbart...

Fick lite problems en stund efter omstarten men när jag gjort ytterligare en uppstart så snurrade den på fint. Sedan jag läst denna strängen och att man nog gör rtt i att göra om uppdateringen så gjorde jag det och det var absolut inga problem alls och nu snurrar en så fint så :lol:

Love my iMac :wub:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...