Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SimCity 4 på mini


pëhrzzon

Rekommendera Poster

Ska köpa mig en Mac mini CoreDuo med 1024 i RAM. Jag funderar på ifall jag skulle kunna spela SimCity 4 Deluxe på den, tror inte den är anpassad för intel men det är ju inte det nyaste spelet. Är det någon som vet ifall det skulle kunna funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Ska köpa mig en Mac mini CoreDuo med 1024 i RAM. Jag funderar på ifall jag skulle kunna spela SimCity 4 Deluxe på den, tror inte den är anpassad för intel men det är ju inte det nyaste spelet. Är det någon som vet ifall det skulle kunna funka?

369697[/snapback]

 

 

Det går skit segt på min icke intel Mini på 1.42ghz så genom emulering och doddgy grafikkort så känns det lite suicid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd! Är ju ett bra spel och jag måste ta bort det från PC:n efter sommaren (får inte ha det där). :cry:

 

Fast lite märkligt är det ju att ett så pass gammalt spel inte funkar på en ny dator!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Synd! Är ju ett bra spel och jag måste ta bort det från PC:n efter sommaren (får inte ha det där). :cry:

 

Fast lite märkligt är det ju att ett så pass gammalt spel inte funkar på en ny dator!

369716[/snapback]

 

Japp, deras spec. är helt åt skogen. när staden har blivit lite större så är det knappt så man spela det och då har jag ändå 1gb minne vilket är mer än rekomendationen, snabbare dator... mycket skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...