Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

eMac firmware


iDude

Rekommendera Poster

hmm, har en kompis vars eMac (med SuperDrive) blir relativt mycket varmare än min eMac (Combo). Varför? SuperDrive är väl bara dvd-brännare eller har jag en firmware som inte han har? i så fall, går det att hämta nånstans ? hmm.. :unsure:

 

både jag o han tacksam för svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, har en kompis vars eMac (med SuperDrive) blir relativt mycket varmare än min eMac (Combo). Varför? SuperDrive är väl bara dvd-brännare eller har jag en firmware som inte han har? i så fall, går det att hämta nånstans ? hmm.. :unsure:

 

både jag o han tacksam för svar :)

369379[/snapback]

Vad är det för eMac han har.

Hur mycke varmare blir den.

 

 

B.D :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, vi har båda den med ATI Graphic's (?) o mikrofon integrerad.. umm. aaa. den senare modellen så att säga :mellow:

har ej temperaturmätare, men han måste vila sin dator jätteofta medan jag kan jobba för fullt på min nonstop hela dagen utan att ens känna den blir särskilt varm..

förresten, sökte lite djupare på apple.com o såg det stod att det ej fanns firmware's till eMac, men det förklarar ju inte direkt varför hans e hetare än min.. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, vi har båda den med ATI Graphic's (?) o mikrofon integrerad.. umm. aaa. den senare modellen så att säga :mellow:

har ej temperaturmätare, men han måste vila sin dator jätteofta medan jag kan jobba för fullt på min nonstop hela dagen utan att ens känna den blir särskilt varm..

förresten, sökte lite djupare på apple.com o såg det stod att det ej fanns firmware's till eMac, men det förklarar ju inte direkt varför hans e hetare än min..  :unsure:

369385[/snapback]

Hur vet du att den blir varmare när du inte mätt.

eMac ska hålla ca 40-60 grader på utluften vid fläkten.

 

 

B.D :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm mjo men.. hur mäter man då?:P vad jag vet har eMac ingen temp.. :-/ eller.. aaa. så indikerar iaf widgeten iStat :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm mjo men.. hur mäter man då?:P vad jag vet har eMac ingen temp.. :-/ eller.. aaa. så indikerar iaf widgeten iStat :huh:

369477[/snapback]

Har du testat Tempratur Monitor.Finns på Versiontracker. Annars så finns det vanlig temp mätare. Värme utvecklingen beror även på vad du har för HD o Ram minne. Ja har kört min eMac helt utan att fläkten varit på nån timma.Har aldrig haft problem. Om fläkten går hela tiden behöver du inte bry dig om att den ska bli överhettad. eMacens fläkt är rejält överdimensionerad. B.D :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att fläkten har gått sönder i hans dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att fläkten har gått sönder i hans dator?

369582[/snapback]

Hör man inte fläkten i en eMac måste man vara döv.

 

 

 

B.D :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja, hade fläkten gått sönder hade det nog varit riktigt riktigt illa.. eller ja vet inte :) men.. mmm.

 

hmm ne inte testat det programmet.. :rolleyes: men skall göra nu. tack så mycket dude's :rolleyes:

ska kolla upp lite oxå hos han.. konfigurationer o sånt:P men.. tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...