Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kontrollera Behörighetskontroll


ewza

Rekommendera Poster

Kör regelbundet Behörighetskontroll på min Tibook 15" 1ghz, och brukar få upp en ganska lång rad hittade och åtgärdade fel. Senaste gångerna kommer endast en rad upp "Fel behörigheter på ./private/var/log/secure.log, ska vara -rw------- , de är -rw-r-----" Detta repareras.

 

Är datorn verkligen plötsligt så felfri, eller har något blivit galet i själva kontrollfunktionen?

Kör 10.4.7. Dessutom har jag det gamla vanliga fläktproblemet, vilket troligtvis inte har med detta att göra, även om det förvärrats såpass att de inte stängs ens när datorn går i vila..... jag måste sätta den på vila manuellt för att de ska tystna.

 

/Eva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Hej och välkommen hit.

 

 

Det varierar, mina Skivbehörigheter är oftast helt ok.

Rekommenderar dig att köpa och installera Macaroni

Det kör alla nödvändiga program i bakgrunden automatiskt, och du behöver inte tänka på att Reparera Skivbehörighet, eller köra alla regelbundna script som skall köras nattetid.

 

kostar $8,99

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ringde det en klocka! Jag installerade ju Macaroni för några månader sedan och har fullständigt glömt bort det, i o m att det inte "syns". Det måste ju vara det som är effektivt helt enkelt. Kanske dags att skicka en peng för det då ;)

 

Tack för påminnelsen och välkomnandet!

/Eva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Sedär ja.

Macaroni lägger sig längst ner i Systeminställningars fönster, men det kanske du visste, man kan se i loggarna vad som gjorts

 

post-113-1152004158_thumb.jpg

 

post-113-1152004174.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...