Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Musinställningar


perhultberg

Rekommendera Poster

perhultberg

Jag har skaffat en trådlös Logitechmus och har ett problem. Den kommer inte ihåg inställningarna så varje gång jag startar datorn så måste jag gå in i inställningarna för musen och ändra hur snabbt den ska röra sig. Det är mycket irriterande och skulle vara tacksam på förslag hur det ska lösas.

Någon som vet?

 

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis samma, haft i ett par år kanske, men startar om en gång i månaden så det är inget stort problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För andra handfasta tips så kolla på Logitechs hemsida ifall de har en senare drivrutin, el om du vill betala köp "USB overdrive", jag tror det kostar lite alla fall, som sagt själv startar jag om så sällan så jag känner inte riktigt att betala ngt för det…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

Jååmänvischt! Det här problemet med drivrutin från Logitech råkade jag ut för till min lilla webbkamera, en QuickCam Pro 4000. Den köpte jag på den tiden jag ännu inte hade uppdaterat min Mac, för iSight behövde snabbare processor, mera RAM-minne och vad vet jag, och just den här modellen från Logitech var den enda som passade till Mac OS X, men nu är den tiden förbi. Med mitt nya Tiger går den inte i gång längre, för den sista Mac OS-drivrutinen stöder bara 10.2.6! Därför har jag kopplat ur kameran och ställt in den i ett skåp. Dessutom kan jag inte längre använda hjulet på min Logitech Trackman Wheel. När man uppdaterar sitt operativsystem, borde ju tillverkarna av tillbehör snarast följa efter och uppdatera drivrutinerna, för det kan ju bli dyrt att tvingas köpa nya grejer så fort de gamla hamnar på efterkälken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

perhultberg

Tack för tipsen. Jag ska kolla om det finns nya drivrutiner eller köra USB overdrive.

 

Per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...