Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airportuppkoppling nere


Sigurd36

Rekommendera Poster

Den trådlösa uppkopplingen via min Airport basstation (dual ethernet) verkar ha lagt av. Jag använder den som trådlös router efter ett adsl modem men med fast lina till min stationära dator. Emellertid är det omöjligt att koppla upp sig trådlöst via min powerbook (har fungerar i åratal) eller via en macmini intel. Även om jag går nära får jag ingen signal från Airportstationen, alternativt en signal som verkar försvinna efter att powerbooken försökt koppla upp sig några gånger. Dator-till-dator-uppkopplingen mellan powerbooken och macminin fungerar dock.

 

Jag har (1) senaste operativsystem (10.4.7) och uppgraderingar; (2) gjort ett antal "hard resets" utan framgång; (3) bytt kanaler och försökt lokalisera störningar utan att något gör någon skillnad; (4) så vitt jag kan förstå är alla inställningar samma som de var innan när allting fungerade.

 

Min tolkning är att den trådlösa funktionen på Airportstationen lagt av och att den alltså behöver bytas ut. Någon som har en annan idé? Vad gör man nu när Airport för tillfället inte säljs i Europa av Apple?

 

Tacksam för hjälp

Ola

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Airport Express är väl ett alternativ antar jag? Dock max 10 användare mot 50 för de andra och ingen lan-port.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Välkommen hit. :)

 

10.4.7 verkar ha ställt till en del problem i Airport läser jag på MacFixit.

 

post-113-1151912551.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr fanns problemet redan under 10.4.6. Gick dock in på länken till MacFixit. Enligt dem kunde mans tänga av Airport i den fjärruppkopplade datorn och sedan sätta på Airport igen. Jag gjorde så. Fungerade utmärkt – i någon minut. Sedan samma problem igen . . .

 

Airport Express är egentligen inget alternativ eftersom jag behöver Lan-porten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...