Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Video of Mac OS X 10.5 Leopard in action


Höger sko

Rekommendera Poster

Tyvärr är den där filmen fejkad, vilket man lätt ser av att det står 10.5 Pre-release i Om den här datorn. I de versioner som Apple släpper till utvecklare av programvara står det 10.5 Beta, som i min:

post-1328-1151888889_thumb.png

Du kan läsa mer bevis för att filmsnutten är fejkad på den här bloggen - särskilt under punkt 6. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

arahael_swe

Tror ni att Leopard kommer till Power PC eller har Apple övergivit den processortypen helt tills dess och bara gör intelversioner av systemet?

 

Antingen köper man en intel-mac eller så skiter man i det och blir sur på Apple och håller sig till Tiger.

 

(Tycker dock det inte vore något problem för dem att göra en universal av Leopard)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leopard kommer vara universal. Apple har ju själva sagt att övergången kommer ta några år, och det kommer ta ett tag innan alla PPC har bytts ut mot Intel maskiner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp
Leopard kommer vara universal. Apple har ju själva sagt att övergången kommer ta några år, och det kommer ta ett tag innan alla PPC har bytts ut mot Intel maskiner.

368606[/snapback]

 

Jupps, och många tror att apple kommer att slopa stödet för G3an iom Leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leopard kommer vara universal. Apple har ju själva sagt att övergången kommer ta några år, och det kommer ta ett tag innan alla PPC har bytts ut mot Intel maskiner.

368606[/snapback]

Precis, och dessutom så säljer ju Apple PPC-maskiner fortfarande. Vem skulle köpa en dual-G5 i dag, om det bara är att kasta ut den i morgon?

Leopard kommer definitivt att vara Universal, och 10.6 också (vad den nu kommer att heta).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är den där filmen fejkad, vilket man lätt ser av att det står 10.5 Pre-release i Om den här datorn. I de versioner som Apple släpper till utvecklare av programvara står det 10.5 Beta, som i min:

post-1328-1151888889_thumb.png

Du kan läsa mer bevis för att filmsnutten är fejkad på den här bloggen - särskilt under punkt 6.  :whistling:

368589[/snapback]

 

Hur kommer det sig att du har du har en preview av 10.5? Har Apple redan släppt previewen? Jag trodde att första tjuvtitten var under WWDC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som NisseO skrev, läs bloggen om du vill lära dig att fejka leopardbilder! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som NisseO skrev, läs bloggen om du vill lära dig att fejka leopardbilder! :P

368930[/snapback]

 

Aha då missuppfattade jag det hela. Trodde att det var hans beta som han syftade på, inte själva skärmdumpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höger sko

men vad tycks om det som visas i filmklippet?

det är (enligt mig) mycket troligt att den angivna funktionen kommer att finnas tillgänglig.

 

vad anser ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ledsen om jag lurade någon med min lilla ironi, men jag trodde det skulle vara uppenbart - särskilt om man klickade på länken:

Step 6: Modify the "About This Mac" panel

 

Finally, you'll want to show everyone that you are indeed running the real thing. The best way to do this is by changing the about box. Navigate to System ? Library ? CoreServices and edit the file named SystemVersion.plist. Edit the key named "ProductUserVisibleVersion" and change it to "10.5 Pre-release" or similar. Save it (you'll need to change the permissions of the file) and open the about box. Voila!

Numera kör jag - enligt Om ... - 10.6, vilket alltså kommer att heta Ozelot. ;):whistling:

 

post-1328-1151976881_thumb.png

 

Det vore väl konstigt om inte flikarna i Finder kom med i Leopard, men det är inte någon särskilt spännande nyhet; den har funnits i Path Finder ett bra tag. Just den funktionen ryktas det också om och den lyfts fram i båda fallen av fejkade bilder på det nya OS:et.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...