Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Rekord

Mizhou

Recommended Posts

Detta är mitt 200'de inlägg inom loppet av 24 timmar på detta forum. B)

post-238-1151877827.png

Kanske är det också rekord i procentandel av antalet inlägg 25.51% av alla inlägg det senaste dygnet.

daniel_hejhopp
Kanske är det också rekord i procentandel av antalet inlägg 25.51% av alla inlägg det senaste dygnet.

368536[/snapback]

Det måste alltså ha postats 798-799 inlägg :ph34r::ph34r:

Ajdå!

Jag får skylla på tidspress. Om det hade tagit för lång tid att hitta den tråden, så hade mina första inlägg räknats bort, då det har gått mer än 24 timmar, och då hade jag ju varit tvungen att posta ännu fler inlägg för att komma upp i de 200.

Det måste alltså ha postats 798-799 inlägg  :ph34r:  :ph34r:

368538[/snapback]

200 / 0.2551 är 784.0062... lite fler decimaler.

daniel_hejhopp

He-he. Du kommer inte att få "0 inlägg idag" nu när klockan slog över till månad. Det räknas istället över de senaste 24 timmarna. En forumbugg.. :(

daniel_hejhopp
200 / 0.2551 är 784.0062... lite fler decimaler.

368540[/snapback]

okej då 785-799

Jo, jag vet att det inte räknas per kalenderdygn, utan under de senaste 24 timmarna. Så om jag började posta klockan 23, så räknas det från 23.00 ena dagen till 23.00 andra dagen. Men om klockan skulle hunnit bli 23.20 innan jag hittade den tråden du tipsade om, och jag kanske hade gjort 10 inllägg under de första 20 minutrarna, så hade jag ju bara haft 190 inlägg vid tiden för inlägget i den tråden.

daniel_hejhopp

Jepps. Forumet är en ständigt kamp mot klockan.. B)B)

Vassego! Har själv varit där. Det börjar så. Macforumberoendet…

Fast 200 är rekord även för mig. :D

Det är inte första gången på ett Macforum för mig. Jag körde mycket på Svenska Macpressens forum, under namnet dastrom, om någon kommer ihåg mig från den tiden. Jag hade en del diskussioner med Macus (Ja, han hette egentligen Marcus, men hans användarnamn på forumet var Macus). Även Balooba och Poca fanns där, med flera. Sedan köpte MacWorld upp MacPressen, och det var lite osäkert hur det skulle gå med forumet, om det bara skulle vara öppet för prenumeranter på tidningen. Nu blev det inte så. Hursomhelst så började jag hänga en del på MacNytts forum. Sedan har det kommit en massa andra saker emellan. Men den senaste tiden så har det blivit mer och mer dött på MNs forum, och jag har inte så mycket att göra just nu, så då kom jag hit.

Kolla datumet när jag reggade mig på det här forumet. Dagen efter Poca och Jarting, och samma dag som Axelman. Men av olika skäl så har det alltså inte blivit så mycket skrivande här förut.

Jag har dessutom hållit på med datorer sedan 1979, och med Mac sedan 1984, så jag är gammal i gamet, även om de flesta av er inte känner till mig.

Jag ska försöka skriva ihop en presnetation snart, så ska ni få veta lite mer. Just nu orkar jag dock inte med det, eftersom jag har varit vaken sedan 17-tiden i lördags. Det börjar bli lite segt nu. Det kostar att ligga på topp, om man ska slå rekord. ;)

Visste inte ens att det fanns ett macnyttforum… :)

Ja du har lite att ta igen. :D

Du ser faktiskt lite trött ut på bilden! :lol:

Nån som kommer ihåg hur många inlägg Power och Rickard (tror jag det var) fick ihop när dom tävlade förut?

Inga problem. Jag har ju i alla fall använt Mac i alla dessa år. Runt 2000-2001 var jag inne nästan varje kväll på MacPressens forum. För er som inte vet om det så hittar ni MacNytt här. Många som finns på detta forum, kan även återfinnas på MacNytts forum. Power, Jonte med flera.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...