Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Konvertera Apple Music till mp3


cronor

Rekommendera Poster

Hallå!

Jag vill konvertera mina köpta låtar (apple music store) för att kunna arbeta med dem i ett program som jag har. Mp3 formatet vore det bästa - någon som vet hur man gör? om det nu går...

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det finns nåt program som göra detta rakt av, men om du bränner ner låtarna på en CD (AIFF) och sedan importerar den CD:n till iTunes igen så är det löst...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iTunes kan ju konvertera från AAC till mp3? Men det kanske inte funkar på köpt musik... bränn musik-cd och importera är nog lösningen!

 

Tänk bara på att kvaliten blir lidande när man konverterar från ett (ljudförstörande) format till ett annat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker nog att göra en skivavbild, så slipper man slösa plast...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fan jag har samma problem men fick inte det att funka. Brännde ut en låt och importerade den igen men det funkade inte. ???

 

Hru konverterar jag Acc till MP3 i itunes `?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du måste bränna ljud cd.. bränner du en cd med bara filerna lr en aac cd fungerar det inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men du måste bränna ljud cd.. bränner du en cd med bara filerna lr en aac cd fungerar det inte

374311[/snapback]

Man mâste alltsâ bränna ner till en "Audio CD" först? Därefter importera/konvertera till MP3?

Jag blir tokig pâ det där. Synd att det ska vara sâ omständligt :(

Vad fâr man göra och inte göra min sina lâtar som man köpt egentligen?

 

Satt igâr och plockade ut ca 130 lâtar som jag skulle bränna till bilstereon lagom till semestern. Efter att jag var klar med min playlist sâ trodde jag att det "bara" skulle vara att välja "MP3" under Preferences och sedan bränna cd:n. Sâ var ju inte fallet...

Imorse provade jag att bränna ner lâtarna som en "Data CD" pâ en CD-RW för att sedan försöka konvertera dom till MP3 i iTunes. Det gick bra tills den stötte pâ de lâtar jag köpt pâ Music Store.

Dessa var protected och gick inte att konvertera... :(

 

Sâg pâ forumet om nâgot program som heter NTI Burn, men det var inte uppdaterat sedan 2005...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fâr man göra och inte göra min sina lâtar som man köpt egentligen?

375711[/snapback]

Reglerna för detta är i mitt tycke ganska frikostiga (kommer inte ihåg exakt, men det räcker för de allra flesta fall). Det finns en begränsning i antalet gånger man kan bränna cd, men begränsningen ligger i spellistan. Ändra spellistan lite så går det att bränna igen. <_<

 

Däremot att konvertera DRM:ad AAC till mp3 verkar alltså inte gå, synd för den som har en CD-spelare som fixar mp3... :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker nog att göra en skivavbild, så slipper man slösa plast...

368659[/snapback]

Hur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot att konvertera DRM:ad AAC till mp3 verkar alltså inte gå, synd för den som har en CD-spelare som fixar mp3... :angry:

375721[/snapback]

Verkar som det gâr om man först bränner en Audio CD av de lâtar som är DRM:ade och därefter importerar dessa som MP3... Precis som thulesius9 skrev. Jobbigt om man har mânga lâtar dock.

 

Ska se om jag hinner testa detta innan semestern börjar.

 

Hittade en länk som beskriver dilemmat lite... Convert iTunes to MP3 Format

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska köra låtarna i bilstereon så behöver du inte konvertera till mp3. Bränn bara en ljud-cd i itunes så är det klart att digga, som vilken musik-cd som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska köra låtarna i bilstereon så behöver du inte konvertera till mp3. Bränn bara en ljud-cd i itunes så är det klart att digga, som vilken musik-cd som helst.

375813[/snapback]

Men om man har tänkt bränna 130 lâtar dâ, som mitt fall? :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inget fan av DRM skydd och kan igentligen inte använda köpt musik i min nya walkman mobil... men.. här är ett annat sätt att lösa problemet.

 

1. Skaffa Audio Hijack Pro

2. Sätt iTunes euqulizer i flat läge (annars kommer musiken att göras om med den inställningen och låta konstig), Sätt även iTunes volym till 100%

3. Starta Audio Hijack Pro och klicka på att det är iTunes du vill hijack'a, ställ in till vilket format (t.ex. AAC 192), klicka sen på knappen Hijack och Record

4. Starta låten i iTunes du vill convertera (kör bara en låt i taget.. annars skapar Audio Hijack en lång låt av allt du spelar)

Den nya låten är nu utan DRM och kan användas i mobilen/annan mp3 spelare.

Visst tappar man lite kvallitet på att komprimera en gång till men jag kan inte ens i hörlurar höra någon som helst skillnad mellan orginal och konverterad så jag kan helt klart leva med det eftersom mitt mål dessutom är mobilen och dess lurarar.

 

Det finns även denna Hijack IT plugin för att batcha hela spellistor via Audio Hijack

 

Lycka till :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det räcker nog att göra en skivavbild, så slipper man slösa plast...

368659[/snapback]

Fortfarande nyfiken. Hur gör man? Jag provade att skapa en cd-avbild som jag "la' upp" på skrivbordet, men Itunes ville inte bränna till den... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...