Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

en tangent funkar inte


goldglimmer

Rekommendera Poster

goldglimmer

ja är det enda alternativet att skicka den på reperation(har protection plan)?

 

 

Petter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den fastnat eller ger den ingen signal? Har du Apple Care så peta inte på den så du blir utan ersättning....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt funkar den inte? Går den inte att trycka ner? Har den fastnat i nerläget? Eller går den att trycka ner ordentligt, men inget händer?

 

Om den inte går att trycka ner, så kolla så att det inte bara är skräp som har kommit in under och fastnat där. Om den har fastnat nere, så kan det bero på att någon har drullat Cola eller annan klibbig vätska över tangentbordet. Vad är det för tangentbord? På en del tangentbord så kan man själv plocka bort knapparna (försiktigt), och göra rent under.

 

Uteslut alla andra möjligheter först. Om du är säker på att det verkligen är trasigt, så är det klart att du ska lämna in det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

goldglimmer

ingen signal. just det Apple care är precis vad jag har. jag som precis hade tänkt gå loss med en slägga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AppleCare gäller INTE, jag upprepar INTE om det finns märken av slägga på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det inlämning som gäller. Fråga om du kan få låna ett annat under tiden, så att du inte behöver vara borta från detta forum längre än nödvändigt. Det kan ge svår abstinens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

goldglimmer

tangten fastnar alltså inte....tangentbordet sitter på min powerbook, går de att plocka bort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På PowerBook nej. Eller iofs så beror det lite på vilken modell det är, men är du det minsta osäker så lämna in det istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

goldglimmer

ok, får väll skicka i väg den efter helgen till supporten,de tycker ju iaf fortfarande om mig där borta :)...grazi signiori

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...