Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Comhem höjer sitt bredband!


Jerry

Rekommendera Poster

Hade en kabelkille från Comhem igår som bytte ut ett uttag, jag pratade lite

med han och sa att det var synd att ComHem bara har 8 mbit.

 

"ingen fara, i höst får vi 100/100!"

 

wieeeee! ungefär så glad blev jag.

 

så comhem vänner i höst blir det snabbare uppkoppling!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro på det när jag få se det... B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

no(s)witch

Jodå, verkar stämma. Jag minns att jag läst nånting om det.

Hemma har jag haft ComHem under några år, och när Bredbandsbolaget i vintras installerade sina (påstådda) 100 mbit fick jag meddelande från ComHem att de redan testar 100 mbits-teknik och räknar med att börja erbjuda den till hösten. Ett prelliminärt besked lär vara i faggorna (aug/sept?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett nyhetsbrev från ComHem för någon månad sedan om det, så nog är det sant alltid :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Comhem köper upp Chello - som jag har - så kanske detta betyder att även vi Chello-anslutna får 100? Om priset är oskäligt högt så nöjer jag mig med 24 som jag har idag. Jag undrar om teoretiska 100 egentligen går snabbare än teoretiska 24...Internet som sådant hänger ju inte med :-D Man kan ju ha hur fet motorväg som helst...men vad är vitsen om den leder till en trafikstockad byväg? Har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Comhem köper upp Chello - som jag har - så kanske detta betyder att även vi Chello-anslutna får 100? Om priset är oskäligt högt så nöjer jag mig med 24 som jag har idag. Jag undrar om teoretiska 100 egentligen går snabbare än teoretiska 24...Internet som sådant hänger ju inte med :-D Man kan ju ha hur fet motorväg som helst...men vad är vitsen om den leder till en trafikstockad byväg? Har jag fel?

367793[/snapback]

 

Låter mycket skäligt.

 

Har/tillsätter comhem (chello) inte utrustningen för 100 så går det inte. Dom är säkert lite annorlunda dom där kabelbolagen...som kör allt via sina prylar...men det kräver fortfarande rätt teknik.

 

Det är så sjukt tråkigt att för många lovar för mycket, när tekniken inte tillåter det, i slutänden funkar inte internet, en karusell sätter igång, och det slutar med att man skulle fått 24 o sitter där med vad vet jag 5 eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Comhem köper upp Chello - som jag har - så kanske detta betyder att även vi Chello-anslutna får 100? Om priset är oskäligt högt så nöjer jag mig med 24 som jag har idag. Jag undrar om teoretiska 100 egentligen går snabbare än teoretiska 24...Internet som sådant hänger ju inte med :-D Man kan ju ha hur fet motorväg som helst...men vad är vitsen om den leder till en trafikstockad byväg? Har jag fel?

367793[/snapback]

Jag har testat och kommit till slutsatsen att man bör surfa till servrar i närheten för att ens få hem data i 2 Mbit/s hastighet. Till servrar i Nordamerika finns där för många servrar att besöka däremellan så det vanliga är omkring 1.5 Mbit/s.

 

Sedan så finns det servrar som inte levererar snabbare än 0.5 till 2 Mbit/s.

 

Vart du bor kan påverka negativt för att i praktiken få en långsammare uppkoppling.

 

Så det finns till synes väldigt lite nytta med de snabbaste uppkopplingarna, än så länge åtminstone.

Jag har själv inte kunnat motivera köp av snabbare uppkoppling än 2 Mbit/s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tankade hem den senaste versionen av XCode i natt, och jag fick en hastighet på 1.1 MB/s.

Observera att det inte var 1.1 Mbit/s, utan 1.1MB/s.

 

Men å andra sidan så sitter jag med BBB 24 Mbit/s ner, och ca 1 Mbit/s upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske ska tillägga att XCode laddas hem från ADC, och ligger på Apples servrar i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tankade hem den senaste versionen av XCode i natt, och jag fick en hastighet på 1.1 MB/s.

Observera att det inte var 1.1 Mbit/s, utan 1.1MB/s.

 

Men å andra sidan så sitter jag med BBB 24 Mbit/s ner, och ca 1 Mbit/s upp.

368010[/snapback]

Sannolikt speglat på en svensk server (naturligtvis).

Spekulerar att det går via Akamais världsomspännande nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte det som ligger på ADC, eftersom det är under NDA (Non Disclosure Agreement = tystnadsplikt). Apple vill inte riskera att något av det läcker ut på avvägar. Man måste vara registrerad utvecklare, och skriva på avtalet om tystnadsplikt innan man får tillgång till dessa nedladdningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har testat och kommit till slutsatsen att man bör surfa till servrar i närheten för att ens få hem data i 2 Mbit/s hastighet. Till servrar i Nordamerika finns där för många servrar att besöka däremellan så det vanliga är omkring 1.5 Mbit/s.

 

Sedan så finns det servrar som inte levererar snabbare än 0.5 till 2 Mbit/s.

 

Vart du bor kan påverka negativt för att i praktiken få en långsammare uppkoppling.

 

Så det finns till synes väldigt lite nytta med de snabbaste uppkopplingarna, än så länge åtminstone.

Jag har själv inte kunnat motivera köp av snabbare uppkoppling än 2 Mbit/s.

368005[/snapback]

 

Jo, Apple har grymma servrar...undantag som bekräftar regeln :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, Apple har grymma servrar...undantag som bekräftar regeln :-)

368037[/snapback]

Nja! De har säkert hyfsade servrar, men inte obegränsad bandbredd. Mycket är faktiskt speglat av Akamai, som mikaellq skrev. T.ex så är alla uppdateringar, som finns i Systemuppdateringen, speglade. Annars skulle Apple vara tvungna att ha en extremt stor bandbredd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mackenneth
Jo, Apple har grymma servrar...undantag som bekräftar regeln :-)

368037[/snapback]

 

Jag har en 100/100-lina från Ownit (pris 310:-/mån i HSB). Laddade ner en uppdatering från Apple på, om det var den på 120 MB eller 135 MB, men i alla fall så blixtrade det bara till i ledningarna. Hela uppdateringen var hemma på 25 sekunder blankt...!!! :lol:

 

 

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

A bookstore is one of the few pieces of evidence we have that people are still thinking.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Herobix

100/100 skulle vara fint :) men nu sitter jag med Telia och pappa har blockat mycket av trafiken med den satans raoutern :( men vi får se vad som sker i framtiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

100/100 skulle vara fint :) men nu sitter jag med Telia och pappa har blockat mycket av trafiken med den satans raoutern :( men vi får se vad som sker i framtiden :)

368181[/snapback]

Alla porrsidor? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Comhem lovar hit och Comhem lovar dit. Det skulle komma HDTV så man skulle kunna se fotbollen i högupplöst men det sket sig. Nu är det 100Mbit/s....stor mun, liten verkstad på det företaget!

 

:ThumbsDown:

 

Edit: Varför blocka porr, ett liv utan porr är ju som ett liv utan öl - något man inte vill uppleve :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comhem lovar hit och Comhem lovar dit. Det skulle komma HDTV så man skulle kunna se fotbollen i högupplöst men det sket sig. Nu är det 100Mbit/s....stor mun, liten verkstad på det företaget!

 

:ThumbsDown:

 

Edit: Varför blocka porr, ett liv utan porr är ju som ett liv utan öl - något man inte vill uppleve :cry:

394206[/snapback]

 

och när får vi tv3,kanal 5 och ZTV digitalt igen? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och när får vi tv3,kanal 5 och ZTV digitalt igen? :(

394220[/snapback]

 

Precis, Kanal 5 har dom "fört samtal" om i 5 år...Vill ha Kanal 5, TV6 och TV3 digitalt innan man ens kan kalla det digital-tv.

 

Edit: Mitt abb för deras tjänster går ut i dec så blir det inga ändringar fram tills dess så ser jag mig om efter en annan leverantör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi som bor i villa då??? vi har ju inte ens com hem :( o vi kan bara ha 24mbit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi som bor i villa då??? vi har ju inte ens com hem :( o vi kan bara ha 24mbit

394442[/snapback]

 

Finns villaområden som har Comhem... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns villaområden som har Comhem... :whistling:

394449[/snapback]

inte vi :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...