Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tvättad shuffle


johnalder

Rekommendera Poster

Sonen tyckte visst att hans Shuffle var smutsig, för den hamnade i tvättmaskinen... :cry:

 

Nåväl - mobiltelefoner har man ju lyckats återuppliva genom att plocka isär och köra med hårtorken. Men en Shuffle är ju tämligen svår att ta sig in i. Vad tror ni, är det helt kört eller finns det någon klurig idé för att fixa detta? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör den i micron 10 minuter på defrost.... nä... prova torka den med moderat värme med tex rn hårtork och se om den fungerar. Annars är det väl rökt.......... att ta isär en Shuffle verkar svårt..... med spelaren som insats.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Som Axelman säger låt den torka långsamt i lagom värme ingen hårtork (Det ska man inte torka mobiler med heller, kretsarna kan få tok spel). Ha den stående lite lutande så ev. vaten kan rinna ur USB porten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt tror jag att den inte kommer kunna återupplivas. Köp en ny för 700 kronor istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Axelman säger låt den torka långsamt i lagom värme ingen hårtork (Det ska man inte torka mobiler med heller, kretsarna kan få tok spel). Ha den stående lite lutande så ev. vaten kan rinna ur USB porten.

367539[/snapback]

Det tar nog flera dagar innan den blir torr invändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Frågan är om det ens kommer in något vatten inuti shufflen, om den nu är så tillsluten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har tappat min iPod mini i toan :blushing: (som tur va hade jag inte hunnit göra ngt i toan.. hehe. den va ren :))

det tog flera månader innan den började fungera.. den hade fnatt ibörjan då blinkade den å höll på man såg ju att det var vatten i den... så jag la den på tork.. försökte när det såg ut som den hade torkat.. när jag satte in den i datorn så hängde sig både datorn och iPoden å jag fick konstiga läten från den och en död iPod på displayen en liten stund... men nu efter ett antal månader funkar den fin fint igen :)

 

så din shuffle ska nog gå å få liv i igen..

precis som marcus skrev.. om det ens ko in något vatten i den..

 

lycka till med den iallafall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sonen tyckte visst att hans Shuffle var smutsig, för den hamnade i tvättmaskinen... :cry:

 

Nåväl - mobiltelefoner har man ju lyckats återuppliva genom att plocka isär och köra med hårtorken. Men en Shuffle är ju tämligen svår att ta sig in i. Vad tror ni, är det helt kört eller finns det någon klurig idé för att fixa detta? :blink:

367535[/snapback]

 

Jag skulle nog låta den lufttorka i minst en vecka. Vitsen är väl att inget vatten/fukt skall finnas då du sätter igång den då det kan förstöra komponenter helt. Har en kompis som fick översvämning i källaren och en ny plasma-TV i sin kartong var halvt dränkt. Den fick stå och torka flera veckor och sen funkade den när de satte igång den! :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen har den iaf börjag mountas i datorn, men spela går ännu inte.

 

Å andra sidan la han en beställning på en 30 GB iPod idag, så han är nog inte överdrivet ledsen... :P

 

Fan - nu kommer han ha en värre iPod än jag... :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rickard1234
Som Axelman säger låt den torka långsamt i lagom värme ingen hårtork (Det ska man inte torka mobiler med heller, kretsarna kan få tok spel). Ha den stående lite lutande så ev. vaten kan rinna ur USB porten.

367539[/snapback]

Låt den stå på tork... länge... förmodligen bara det som hjälper, som Carlisle_united m fl säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Löfberg
Tydligen har den iaf börjag mountas i datorn, men spela går ännu inte.

 

Å andra sidan la han en beställning på en 30 GB iPod idag, så han är nog inte överdrivet ledsen... :P

 

Fan - nu kommer han ha en värre iPod än jag... :angry:

368900[/snapback]

Hihi..

Men vad har du för nån då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en värmepanna så sätt den där på tork och låt den stå där länge! ;)

Funkar bra det! Eller en annan varm plats!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hihi..

Men vad har du för nån då?

368911[/snapback]

En gammal arbetshäst, en 10GB generation 3...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag nu hoppas att den har torkat, finns det någon risk att plugga in den i en USB-port på datorn? Om Shufflen tar stryk gör inte så mycket, men den kära G4:an vill jag inte riskera... :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Fan - nu kommer han ha en värre iPod än jag... :angry:

368900[/snapback]

 

Eller kanske bättre. :D:P;)^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Om jag nu hoppas att den har torkat, finns det någon risk att plugga in den i en USB-port på datorn? Om Shufflen tar stryk gör inte så mycket, men den kära G4:an vill jag inte riskera...  :cry:

374398[/snapback]

 

 

Det BORDE inte vara nått problem, men man vet inte förens man prövat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min shuffel fick sig en holmgång i tvättmaskien. Efter det så fungerade den bra. Det som hände var att knapparna började glappa. Jag fick en ny på garantin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...