Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Knepiga filer i papperskorg efter omstart


Pocahontas

Rekommendera Poster

Pocahontas

Har gjort mina regelbundna backup idag, och jag märker att det är lite krångligt att med Mac Minin och externa diskar.

När jag vill starta upp från den externa disken stannar uppstarten vid äpplet och grå skärm, och och det snurrande kugghjulet vill inte visa sig.

 

Men efter lite trixande, starta med alternativtangenten nere och välja den externa disken där har jag lyckats..

 

Men det lustiga är att efter varje lyckad uppstart hamnar dessa filer i papperskorgen.

 

post-113-1151742845.jpg

 

Säger mig ingenting.

 

När jag vill återvända till min disk inne i Mac Mini är det lika stökigt med den uppstarten, stannar vid grå skärm och äpple, inget kugghjul, så jag får ta till alternativtangenten, välja Mac Minin, dra ur firewirekabeln, då först kommer kugghjulet och Mac Minin startar upp, och samma "räddade" filer i papperskorgen..

 

Inte så kul, men huvudsaken är att jag ändå lyckades med att starta upp från den externa.

Lika trögt beter sig min Iomegadisk, som är min dagliga backupdisk, men som jag inte startar upp från dagligdags, utan nångång då och då för att hålla koll på den.

Får väl ta ett snack med supporten om det är Firewireporten eller om det beror på "Intel" ty min MDD och de externa krånglar inte ihop.

 

Men vad är det för filer på bilden..nån "expert" här? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...