Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Mac eller PC?

KSHjalmar

Recommended Posts

Ja, nu startar jag en ny? diskussion, (och får väl smäll), eftersom jag inte hittar en nyligen publicerad jämförelse mellan Mac och PC, eller rättare sagt mellan OSX och WinXP. Jag jobbar med båda och tycker att båda är bra. Har aldrig haft problem med virus pga bra virusprogram och brandväggar på PC:n. Men det är mer jobb. Macen är mer lättanvänd.

En bra grej i XP är systemåterställning, där man efter en krasch eller virusangrepp mm, kan välja "senast fungerande konfiguration". Mycket enkelt. Någon liknande funktion har jag inte hittat i OSX. Finns den eller kommer den? Upplys mig som jobbat med Mac sedan 1987 och med PC sedan 2001. Har under den tiden haft en krasch på OSX (2003), som jag löste genom att köpa en nyare version, och en på XP (också 2003) som jag fixade med systemåterställning. - Alltså: Systemåterställning till OSX, var finns den?

Hälsningar

Staffan

Ja, du, systemåterställning eller inte. Virus kan också lagras i de sparade systemkonfigurationerna. Symantec m fl avråder från att använda systemåterställning pga detta.

Själv har jag det avslaget på min XP maskin, och min OSX maskin drabbas aldrig av några större missöden, så vid verkliga problem får man oftast installera om systemet både på win och Apple maskiner.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...