Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internetleverantör / Webbhotell


migsjälv

Rekommendera Poster

Jag skall just bestämmma mig för om min lilla men dock undersökning har lett mig rätt.

 

Jag hade Glocalnet som leverantör av mitt bredband på imponerande 0.5Mb och beställde, glad i hågen 24Mb från Bredbandsbolaget med Telefoni eftersom det gav en rabatt.

 

Leveransen blev strulig och det slutatde med att jag fick 8Mb utan telefoni till högre pris än 24 med telefoni... så här kan jag inte stanna.

 

Jag kollade här på forumet och lite grann på Pricerunner samt via andra kanaler och har hittat Net at Once som leverantör av 8Mb för 249Kr (130Kr mindre än BBB.)

 

Har någon erfarenhet av Net at Once? Är dom ok?

 

Jag skall för övrigt också skaffa ett Webbhotell och har hittat Cliche på, www.clichehosting.com/se/ och undrar om det är någon som har bättre tips elller erfarenheter av dessa som ni kan dela med er av. Priset inklusive .se-Domän och 1000Mb utrymme mm. är 10Kr/m samt startavgift på 100Kr.

 

Jag har ingen erfarenhet av webbhotell och vill lägga upp hemsidor och lite annat, d.v.s ganska enkla saker.

 

Vore glad för råd och dåd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

När det gäller internetleverantör vet jag inte, har själv Telia eftersom det är den enda (?) leverantören som har företagsabonnemang. Som webbhotell använder jag mig b-one och har inte haft ett enda driftsproblem på över två år. 12:- månaden kostar de för 500MB utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Webbhotell, oderland.com kanske inte billigast men bra priser och verkar än så länge mycket seriösa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren så här långt, jag kommer att fortsätta ina undersökningar... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...