Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur spela upp DVD-RW?


Fry

Rekommendera Poster

Tänkte ta med min Powerbook när jag veckopendlar och använda den som TV för att titta på sånt jag spelade in föregående vecka. Ville använda DVD, för att ta med en video med en massa kassetter känns väldigt krångligt.

 

Problemet är dock att DVD-spelaren inte klarar av att spela upp en finalized DVD-RW där filerna är .IFO och .VRO. En vanlig DVD-R klarar den av att spela upp men då skulle det ju gå åt en hiskelig massa skivor för program jag bara vill se en enda gång.

 

Känner någon till något annat spelare som kan hantera en sådan skiva? Jag är väldigt tacksam för alla hjälpsamma tips och idéer.

 

Fry

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Tänkte ta med min Powerbook när jag veckopendlar och använda den som TV för att titta på sånt jag spelade in föregående vecka. Ville använda DVD, för att ta med en video med en massa kassetter känns väldigt krångligt.

 

Problemet är dock att DVD-spelaren inte klarar av att spela upp en finalized DVD-RW där filerna är .IFO och .VRO. En vanlig DVD-R klarar den av att spela upp men då skulle det ju gå åt en hiskelig massa skivor för program jag bara vill se en enda gång.

 

Känner någon till något annat spelare som kan hantera en sådan skiva? Jag är väldigt tacksam för alla hjälpsamma tips och idéer.

 

Fry

367185[/snapback]

 

Ditt problem finns ingen smidig lösning på. Det fel du gjort är att spela in i Video recording Mode i din recorder DVD-RW(VR) detta format .vro är samma som används på DVD-RAM och kan ej läsas av macens DVD läsare. Du skulle formaterat skivan som DVD-Video i recordern och sedan finaliserat den då skulle du kunna spela upp den i macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, vad dumt av mig. Men jag bör kunna öppna upp skivan igen, kopiera över innehållet till hårddisken, formatera skivan i rätt format, kopiera tillbaka allt och sedan stänga skivan igen.

 

Tackar ödmjukast för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

apple4ever

*borttaget p.g.a att jag var för slapp med att läsa allt innan..*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...