Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Krash igen!


lnu

Rekommendera Poster

Nu har det hänt igen: efter att man valt profil (och skrivit in lösenordet) så händer INGENTING annat än att skrivbordsbilden byts till den aktuella profilens, spotlightikonen visas uppe i högra hörnet ("listen" där uppe syns bara under ikonen). Sen är det stopp.

 

Loggar jag in med gästprofilen funkar det som vanligt.

 

Är det någon som har varit med om detta och vet hur man löser det? Mycket tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du har prövat sätta i din Systemskiva och Repararera Skiva?

 

Reparerar du Skivbehörigheterna nångång, har du något program som kör de dagliga och veckovisa scripten som bör köras?

Måste stämma av lite då du inte ger någon uttömmande information

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara ngt startobjekt som bråkar, är datorn uppkopplad mot nätet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma problem med några konton på min dator. Jag har ingen lösning, men det verkar bara vara vissa konton, eller snarare snabb-byten mellan vissa konton. Ibland misstänker jag att det är ett problem länkat med min DVD-brännare, som inte är orginal-Apple utan någon billig sak jag satten in för några år sedan. Den hänger sig ofta när den används i det krångande kontot och efter att man tvångsavslutat det aktuella programmet går det inte att logga ur kontot utan datorn hänger sig på liknande sätt som du beskriver.

En lösning, förutom att göra sig av med min krånglande brännare, kan ju vara att skapa nya konton och hoppas på att de sköter sig bättre.

 

/David :rolleyes::rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar att det är trasiga plistfiler, ladda ner Preferential Treatment som kollar genom era filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, har för mig att jag läst nånstans att med en del tecken, åäö, i password blir det ett sådant problem med snabbt användarbyte. Datorn blir hängande med grå skärm, bara att stänga/starta om på det hårda sättet.

Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också haft problem vid snabbt användarbyte, men bara då det användarkonto jag byter till inte är inloggat. Jag undviker krasch genom att välja "inloggningsfönster" istället för att välja kontot direkt (till höger uppe i menyraden). När kontot sedan är inloggat kan jag byta fram och tillbaka utan systemkrasch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...