Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Spara url som mp3a?

luvs

Recommended Posts

Om jag har en url innehållandes en mp3 låt, exempelvis www.hejhej.com/hej.mp3

Hur gör jag för att spara ner den på datorn? :D

Jag har provat att öppna ström i itunes, men det verkar inte som att låten sparas fysiskt då.

marcushedenstrom

Du kan använda t.ex. iGetter för att ladda ner filer på det sättet.

Du kan ju höra med ägaren av låten/ljudfilen ifall att det är okej att du tar hans musik. Tror inte du skulle bli särkilt glad om du skapade en låt, la upp den och till sist kopiera alla den utan att visa det minsta respekt mot dig.

Sedan kan du ju också höra med honom ifall att han skulle kunna skicka ljudfilen till din E-postadress, MSN eller liknande.

Jag ska inte stjäla nåns musik Rasmus Wallenberg. Kom inte här och lek moraltant.

Det enda jag frågade var hur man får ner låtar av den typ jag beskrivde. Vem har sagt nåt om nån man som suttit och gjort musik?

Tack för ett bra svar Marcushedenstrom :)

Låtarna jag vill ha finns förresten här http://www.billiethevision.com/music.php

Annars kan högerklick på länken ge en ledtråd. Beror på hur det är kodat, men det kan funka. Ctrl-klick om du bara har enknappars mus...

Annars kan högerklick på länken ge en ledtråd. Beror på hur det är kodat, men det kan funka. Ctrl-klick om du bara har enknappars mus...

367041[/snapback]

Japp det är bara till att högerkilcka på länken och välja ladda hämta länkad fil.

Jag har provat  högerklick men det funkar ej. Då sparas bara ett php dokument.

367114[/snapback]

Funkade för mig på länken som du gav.

post-180-1151663480_thumb.png

Har upptäckt att spara som ibland ger just ett php-dokument, men försöker man igen brukar det funka. Det är väl någon bugg i Safari... :blink:

daniel_hejhopp

Kan du inte spara filerna såsom min bild visar? Låten måste ladda klart innan ladda ner-alternativen kommer upp.

post-7816-1151669492.jpg

marcushedenstrom
Kan du inte spara filerna såsom min bild visar? Låten måste ladda klart innan ladda ner-alternativen kommer upp.

367149[/snapback]

Och det kräver QuickTime Pro.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...