Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook Pro på eBay


RichardP

Rekommendera Poster

Sitter och kikar lite på eBay och där finns mängder av billiga MacBook Pro's, bl a en person som säljer sin oöppnade (15,4" & 2.0GHz) för $1000 inkl frakt. Rätt billigt om man jämför med Apple Store. Inte annat än att man blir lite sugen på att lägga in ett bud.

 

Hur är det med tangentborden? Finns det liksom en internationell standard (engelska) plus svenska, kinesiska och andra språk med konstiga tecken? ;) Går det att snabbt skriva Å, Ä, Ö t.ex. med ¨-knappen eller liknande?

 

Är det något annat som skiljer från en MacBook från staterna, kontakt osv?

 

Ni som köpt något liknande på eBay får gärna också svara... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Sitter och kikar lite på eBay och där finns mängder av billiga MacBook Pro's, bl a en person som säljer sin oöppnade (15,4" & 2.0GHz) för $1000 inkl frakt. Rätt billigt om man jämför med Apple Store. Inte annat än att man blir lite sugen på att lägga in ett bud.

 

Hur är det med tangentborden? Finns det liksom en internationell standard (engelska) plus svenska, kinesiska och andra språk med konstiga tecken? ;) Går det att snabbt skriva Å, Ä, Ö t.ex. med ¨-knappen eller liknande?

 

Är det något annat som skiljer från en MacBook från staterna, kontakt osv?

 

Ni som köpt något liknande på eBay får gärna också svara... :)

366884[/snapback]

 

 

Låter det för bra för att vara sant ÄR det det också.

Ebay är fullt av skojare.

Plus att om man köper via ebay får man räkna på frakt, tull och framförallt momsen.

Jag köpte min powerbook från ett företag i USA och hoppades på att den skulle slinka igenom tullen.

Men det gjorde den inte och jag åkte på tull/moms på nästan 2000:- plus att frakten var dyrare än jag räknat på. Som sagt låter det för bra är det det och kom ihåg att räkna in ALLA utgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle köpa min ipod mini på ebay tänkte jag och det fanns sannerligen en uppsjö med skojare och de som inte var det, ja deras autkioner tickade ju iväg på sluttampen av auktionstiden så då hade det blivit rätt dyrt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tullavgift och svensk moms tillkommer bara på privatimporterade varor utanför EU.. Köper du den på tyska ebay eller engelska så slipper du undan, men från staterna e det en helt annat historia.... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tullavgift och svensk moms tillkommer bara på privatimporterade varor utanför EU.. Köper du den på tyska ebay eller engelska så slipper du undan, men från staterna e det en helt annat historia.... :(

366950[/snapback]

 

Beror väl lite på vad det står på tulldeklarationen, eller? Jag har fått grejer från Hon Kong märkta som "Gift without any economical value" och den gick bara rätt in. Fast det kanske medför något annat krängel om det skulle skita sig. Fast det kan ju i och för sig bli skit redan från början så att....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl lite på vad det står på tulldeklarationen, eller? Jag har fått grejer från Hon Kong märkta som "Gift without any economical value" och den gick bara rätt in. Fast det kanske medför något annat krängel om det skulle skita sig. Fast det kan ju i och för sig bli skit redan från början så att....

367033[/snapback]

 

Ja såklart utgår de ju ifrån vad som står att varan är värd... Men skriver du att det är gift, så får du inga pengar tillbaks på försäkringen ifall paketet skulle komma bort eller gå sönder... Och då blir det en ännu dyrare historia

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...