Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är problem med MBP 17" fixade nu?


marcand

Rekommendera Poster

Hej

 

I maj fick jag min länge efterlängtade 17" MBP levererad. Den vände dock tillbaka lika långsamt som den kom då jag drabbades av ett riktigt måndagsexemplar med lock som inte låste sig i nerfällt läge, ojämn bakgrundsbelysning på skärmen, låg ljusstyrka på skärmen, det berömda "whine"-ljudet samt temperaturer på burken vid processorbelastning som inte var behagliga för mänsklig hud.

 

Då jag fick en av första veckans datorer valde jag att ta tillbaka pengarna istället för att få den utbytt (risken för en lika dan kändes stor) och har nu gått och väntat på att problemen ska åtgärdas.

 

Jag undrar nu om dessa problem är officiellt erkända och därmed också fixade?

 

Finns det någon som har koll på hur vanligt det är med dessa problem - när man läser forumet så känns det som att det är en övervägande del men det är svårt att göra en riktig bedömmning.

 

Tacksam för synpunkter / Markus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget hört om förbättringar, sker nog i det tysta, kolla på

http://www.macfixit.com/

då och då, skrivs mycket där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en MBP 17-tummare som är tillverkad vecka 22, och den har också ojämn bakgrundbelysning, ser ut som om den är monterad snett på något vis. Har bara inte orkat klaga på det än, tänkte försöka få det fixat efter semestern.

 

Annars har jag inget direkt att klaga på. Visst blir den varm om man belastar mycket, går inte att ha i knät vid 100% last men vid mer normal användning tycker jag det går bra. Sen blev den ju lite svalare i och med den Firmware uppdatering som kom för några dagar sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...