Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Posta era skärmdumpar...


ThunderMac
 Share

Rekommendera Poster

Just nu kör jag med en bild som jag tagit rätt ut i svarta natten, iaf som mina ögon uppfattade det. Kameran däremot, med sin inställda slutartid på många sekunder uppfattade något helt annat.

 

post-67957-0-40468300-1446155886_thumb.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

- Även om jag är grafiker blir det ibland bäst med Moder Naturs egna konstverk... Tagen 1a December här nere i Ystad klockan 08:07... Precis när solen kommer över horisonten...

 

post-74999-0-65909900-1449117270_thumb.png

 

(Tagen med en iPhone 6 genom appen NightCap Pro).

 

B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

just nu!

post-154-0-60913300-1466328496_thumb.jpg

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Tagen ut över Sövdesjön för några dagar sen.

 

(PS. Nä, loggan är inte där på riktigt, så ni vet liksom...)

 

post-74999-0-95454900-1466340168_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Jag kör clean, alltid tomt skrivbord och dockan är dold till vänster. :)

post-76941-0-88723200-1466363965_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

För den som vill ha lite nya/xtra skrivbordsbilder, så presenterades de nya xtra i kommande Fedora 25 idag:

 

Fedora 25 Supplemental Wallpapers

 

Fanns några riktigt snygga där. :yeahbaby:

Snygga. Vet du någon mer schyst sajt med 2880 x 1800.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygga. Vet du någon mer schyst sajt med 2880 x 1800.

Man kan ju alltid editera spara om dem. :) Viktiga är proportionerna så de skalas ner rätt.

 

Men vill du ha skrivbordsbilder i en exakt storlek. Google's bildsök är bra till det.

 

Sök t ex på: !gi desktop background tech hd

 

Menyn: Size->Exactly...

post-64246-0-59370000-1477416417.png

 

post-64246-0-53505400-1477416423.png

 

:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju alltid editera spara om dem. :) Viktiga är proportionerna så de skalas ner rätt.

 

Men vill du ha skrivbordsbilder i en exakt storlek. Google's bildsök är bra till det.

 

Sök t ex på: !gi desktop background tech hd

 

Menyn: Size->Exactly...

attachicon.gifgi_01.png

 

attachicon.gifgi_02.png

 

:ThumbsUp:

Ja, gärna exakt så det täcker hela ytan av skärmen. Men det gick ju bra att ställa in via google. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som den stockkonservativa person jag är, har jag kört med originalskrivbordsbilden från OS X 10.4 Tiger en massa år nu.

Gillar inte att ha bilder på Skrivbordet, de stör. Ett tag hade jag inloggningsbakgrunden från OS X 10.7 Lion – Grey Linen. Men den blev för tråkig till och med för mig.

post-13709-0-43999400-1477482411_thumb.jpeg

post-13709-0-09082200-1477482724_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som den stockkonservativa person jag är, har jag kört med originalskrivbordsbilden från OS X 10.4 Tiger en massa år nu.

Gillar inte att ha bilder på Skrivbordet, de stör. Ett tag hade jag inloggningsbakgrunden från OS X 10.7 Lion – Grey Linen. Men den blev för tråkig till och med för mig.

Jag har piren från Tiger ibland. :) Gjorde mig även är färgar variant av den. Tycker den är lugn och bra för ögonen.

 

post-64246-0-40224100-1477524622_thumb.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör så klart på en fet solnedgång för bästa möjliga lugnande effekten... Tagen här nere i Ystad förra våren...

 

post-74999-0-55321600-1477527330_thumb.png

 

:totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör så klart på en fet solnedgång för bästa möjliga lugnande effekten... Tagen här nere i Ystad förra våren...

 

attachicon.gifDesktop.png

 

:totaltgalen:

Najs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Tycker lite som KMN. Vill inte ha något för plottrigt. Men ändå något. Den här har jag kört ett tag nu.

 

http://interfacelift.com/wallpaper/D918d79f/03636_poleposition_1440x900.jpg

Redigerad av Ollie Williams
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar o ha det cleant på skrivbordet,kör med denna bakgrunden för närvarande :-)

post-69119-0-13716400-1477674182_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

För att överhuvudtaget få lite julstämning har jag för närvarande denna bakgrunden. Vi får ju tyvärr inte mycket som liknar snö här i Danmark. :)

 

 

post-11059-0-57233100-1482144030_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som slår mig när jag tittar på allas skärmdumpar är att nästan alla har taskbaren längst ner. Jag har den till vänster, för jag tänker att skärmen är bredare än den är hög, så varför ta ännu mer yta på höjden? Den döljs dessutom så den aldrig är i vägen. :)

post-76941-0-41948900-1482157690_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer mitt bidrag :)

 

15hlima.png

 

Snyggt!

 

Vad är det för tillägg du har för att få upp klocka samt vad som spelas på skrivbordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som slår mig när jag tittar på allas skärmdumpar är att nästan alla har taskbaren längst ner. Jag har den till vänster, för jag tänker att skärmen är bredare än den är hög, så varför ta ännu mer yta på höjden? Den döljs dessutom så den aldrig är i vägen. :)

 

Kör fortfarande höstbild här nere i södra skåne... Kommer inte bli riktig vinter med typ någon dag snö förrän i jan/feb liksom... :whistling:

 

post-74999-0-55568000-1482160811_thumb.png

 

- Har alltid fönster i fullskärm när jag gör något som tar mycket plats på skärmytan ändå - så tycker det är snyggt med dockan längst ner... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- Har alltid fönster i fullskärm när jag gör något som tar mycket plats på skärmytan ändå - så tycker det är snyggt med dockan längst ner... :totaltgalen:

Det är ju också ett sätt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Snyggt!

 

Vad är det för tillägg du har för att få upp klocka samt vad som spelas på skrivbordet?

 

 

- Tror tillägget för att visa iTunes kallas "Bowtie"... Har också den installerad... Klockan vet jag inte....

 

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som slår mig när jag tittar på allas skärmdumpar är att nästan alla har taskbaren längst ner. Jag har den till vänster, för jag tänker att skärmen är bredare än den är hög, så varför ta ännu mer yta på höjden? Den döljs dessutom så den aldrig är i vägen. :)

 

Håller med dig. Jag har också den till vänster. Men det är säkert en vanesak också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Snyggt!

 

Vad är det för tillägg du har för att få upp klocka samt vad som spelas på skrivbordet?

 

 

 

 

- Tror tillägget för att visa iTunes kallas "Bowtie"... Har också den installerad... Klockan vet jag inte....

 

:whistling:

Tackar! För att visa datum och tid så är det ett tillägg som heter GeekTool som gör att man kan lägga t ill olika skript.

 

För att ladda ner skripten för datum o klocka kan man göra det här: http://www.macosxtips.co.uk/geeklets/productivity/desktop-date-time-1/

 

Det är bara att starta geektool, packa upp och dubbelklicka på filen .glet. Jag visste inte ens vad geektool var för några dagar sen innan jag fixade detta, så det ska nog ni också klara :)

 

Angående vad som spelas så är det också geektool, men det kommer jag inte ihåg vart jag laddade ner, jag googlade "Geektool spotify".

 

Lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...