Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Posta era skärmdumpar...


ThunderMac
 Share

Rekommendera Poster

Skarmavbild.png
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
screendump.png
  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

screenshotrg.png

 

Bakgrundsbilden byts varje minut ut till en ny stripp av denna underbara serie. Stunder då man har tråkigt kan man slöläsa och låta tiden gå :P

 

Rent och, i mitt tycke, snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga bara, slå mig inte på fingrarna men datum och tid där till vänster...hur får man till det? Någon?

 

Mikoyan MIG-29SD

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga bara, slå mig inte på fingrarna men datum och tid där till vänster...hur får man till det? Någon?

Geek Tool antar jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga bara, slå mig inte på fingrarna men datum och tid där till vänster...hur får man till det? Någon?

Yes GeekTool som det skrevs. Det som visar vilken låt itunes spelar är dock Bowtie med temat Zukunft Condensed Black

 

Det finns en fin guide här på den här delen av forumet som beskriver hur man använder GeekTool.

Redigerad av Aureus
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för den, nu ska man bara hem och snygga till skrivbordet :D.

 

Yes GeekTool som det skrevs. Det som visar vilken låt itunes spelar är dock Bowtie med temat Zukunft Condensed Black

 

Det finns en fin guide här på den här delen av forumet som beskriver hur man använder GeekTool.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lekt lite med GeekTool för att få Spotify på skrivbordet. :)

Skärmavbild%202011-01-05%20kl.%2021.42.45.png

 

Lust att dela med dig av hårddiskikonerna och spotify configen? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lust att dela med dig av hårddiskikonerna och spotify configen? :)

Självklart! :)

 

Ikonerna: http://interfacelift.com/icons/details/1958/aquablend.html

 

Spotify:

 

OBS! Growl krävs

 

Låttitel:

echo `cat /var/log/system.log |grep Spotify |sed "s/.*Spotify: //" |sed "s/ - Priority [0-9]//" |sed "s/://" |sed "s/\\\\\\n/ - /" |sed "s/$/?#\!#?/"` |sed "s/?#\!#?$//" |sed "s/.*?#\!#? //" |sed "s/ ([^(]*$//"

 

Artist + album:

echo `cat /var/log/system.log |grep Spotify |sed "s/.*Spotify: //" |sed "s/ - Priority [0-9]//" |sed "s/://" |sed "s/\\\\\\n/ - /" |sed "s/$/?#\!#?/"` |sed "s/?#\!#?$//" |sed "s/.*?#\!#? .*(//" |sed "s/)$//"

 

Bild:

Plocka ikonen från Spotify.app, eller se bifogad fil.

icon (kopia).icns.zip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2011-01-12.png
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte postat här på flera år... :) Men här kommer i alla fall en skärmdump från min nya iMac! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä- häpp... Den vill inte ta emot någon bilaga =O

 

Aha, filen är för stor... Men hur gör ni andra då? Jag har den "lilla" iMacen. :fundersam:

Redigerad av macmonstret
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2011-01-12.png

 

Hur fick du Docken svart? och hur fick du skiv omslaget uppe i vänster hörn kan du dela med dig ditt snygga skrivbord =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä- häpp... Den vill inte ta emot någon bilaga =O

 

Aha, filen är för stor... Men hur gör ni andra då? Jag har den "lilla" iMacen. :fundersam:

 

 

Skärmdumpen är oftast inte för stor, har du tryckt på "Bifoga denna fil" och "Lägg till i inlägg"?

Annars kan du öppna bilden med förhandsvisning (förval) > Spara som > JPG > Och dra ner storleken på filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fick du Docken svart? och hur fick du skiv omslaget uppe i vänster hörn kan du dela med dig ditt snygga skrivbord =)

 

 

Dark Touch Dock

CoverSutra

Redigerad av Dia2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte postat här på flera år... :) Men här kommer i alla fall en skärmdump från min nya iMac! :D

Ny Mac, då får du uppdatera infon under din avatar :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmdumpen är oftast inte för stor, har du tryckt på "Bifoga denna fil" och "Lägg till i inlägg"?

Annars kan du öppna bilden med förhandsvisning (förval) > Spara som > JPG > Och dra ner storleken på filen.

 

Japp, har försökt ett antal gånger, dessutom både i opera och firefox. Men jpg funkade i alla fall, tack :storkram:

 

 

 

Inget märkvärdigt direkt, förutom några bytta ikoner :)

post-13851-041474100 1294867389_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...