Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Öppna blider i årdning i Photoshop


National Mac

Rekommendera Poster

National Mac

Hej

 

Om ja har typ 20 bilder och vill öppna dem i ordningen 1.2.3.4.5.6.7.8.9..10.11.12.13.14.15.16.17.18.19.20 så hur gör jag det i photoshop. Photosop vägrar öppna dem i årdning de kommer bara i huller och buller 2.4.6.8.18.5.7 så där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att i ett album kan du dra och släppa för att lägga dem i den ordning du vill ha dem. Vet inte varför de inte kommer i nummerordning. Borde väl finnas någon sorteringsfuktion... Har du kollat i hjälpen redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Om ja har typ 20 bilder och vill öppna dem i ordningen 1.2.3.4.5.6.7.8.9..10.11.12.13.14.15.16.17.18.19.20 så hur gör jag det i photoshop. Photosop vägrar öppna dem i årdning de kommer bara i huller och buller 2.4.6.8.18.5.7 så där.

366488[/snapback]

 

När du väljer öppna, kör du dialog, sen öppnar du därifrån.

 

Den växlar läge; ska förmodligen stå på ADOBE's dialog, då ska det bli rätt (man ser att den först öppnar o sen sorterar...). testa...

 

MVH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du markerar alla bilderna du vill öppna i findern...där de är sorterade i ordning (bild1-20). sen tar du tag i första bilden i ordningen (bild 1) och släpper den på ps-ikonen i dockan.

 

då öppnas alla filer som du har markerat i ordning (i alla fall hos mig)

 

om du skulle dra någon annan bild än den första i ordningen (tex. bild 5) kommer den bilden öppnas först, medan de följande bilderna öppnas i ordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...