Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Hjälp...varför går det inte?

nymemac

Recommended Posts

Snälla...finns det någon som kan hjälpa mig med följande problem?! Jag är INTE duktig på det här med datorer...så om någon vet vad problemet är så ge gärna förslag till åtgärder på ett sådant sätt att en femåring skulle förstå det... :-) Jag tar det från början...

Jag har laddat ned följande program:

LimeWireMac.bin

Cabos-0.6.4-MacOS.zip

clicknviewPPC13.sit

När jag försöker installera dessa så går det inte, jag får istället upp meddelandena:

"LimeWireMac.bin (dokument) kunde inte öppnas, eftersom programmet som skapade det inte kunde hittas."

eller

"Dokumentet Cabos-0.6.4-MacOS.zip kan inte öppnas för at programmet som skapade det inte kan hittas. Hittar inte konverteringstillägg som innehåller lämpliga konverterare."

Jag har bestämt för mig (men kan så klart ha fel) att jag installerat program med dessa ändelser tidigare utan problem...men nu går det inte! Då jag tänkte att det kanske kunde bero på att OS 9.1 kanske inte räckte till, uppgraderade jag i omgångar till 9.2.2 istället...detta hjälpte dock inte alls!

Snälla...vad är problemet och hur ska jag lösa det?

Föresten...en snabb fråga till! När jag nu uppgraderat till 9.2.2...kan jag då ta mappen 9.1 och slänga den i soptunnan? Ni ser...helt vilse!

Tack på förhand!!!!!!!!!!!

Hälsningar från Joachim

Ok...jag ska inte dubbelposta mera... Hursomhelst...det gick! Tusen miljarder tack!!!!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...