Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhoto


Lennartola

Rekommendera Poster

Helt plötsligt har bilderna försvunnit från fönstret. Dom visas som

streckade tomma ramar. När jag drar i bläddringslisten så finns dom

men dom försvinner när jag klickar för att öppna??

Någon som kan hjälpa en gammal man/LO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit!

Tyvärr vet jag inte vad som kan ha hänt. Har du provat med en omstart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har reparerat och startat om men ingen framgång. Tyvärr! Hoppas på hjälp här,

det brukar funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltid nyttigt att kontrollera skivbehörigheter med "skivverktyg" och sedan en omstart. Om detta inte fungerar så prova att starta om från installationsskivan och reparera skiva.

 

Om du nyligen har gjort någon av de annonserade uppdateringarna av iPhoto eller system 10.4.7 kan dessa ha ställt till något som någon av dessa reparationer kan ta hand om.

 

Om inte... säkerhetskopiera mappen Originals, -Macintosh HD/Användare/Du/Bilder/iPhoto Library/Originals- och gör sedan en ominstallation av ditt system.

 

Det sistnämnda under förutsättning att du har en ny iMac med Intelprocessor... där finns ännu inget reparationsprogram som på allvar går in och reparerar mapphierarkin och diverse filer och annat komplicerat i systemet.

 

Annars finns t.ex. Drive Genius 1.2 som man kan ladda ner och använda gratis. Andra riktigt bra program är DiscWarrior och Techtool.

 

Men du borde ha kommit under fund med problemet innan dess, men om du hittar sagda mapp kanske du skall kolla om där finns de foton som iPhoto inte visar upp.

Macintosh HD/Användare/Du/Bilder/iPhoto Library/Originals

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...