Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trevlig midsommar!


peth
 Share

Rekommendera Poster

Själv ska jag upp och köra taxi i morgon bitti så mitt firande blir lite spartanskt: bara teven och jag (fast det är ju Miami vice ikväll så det blir nog bra ändå). :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte fira midsommaraftonen med att gå på bio, men det var ju helt stängt, så det var ju lite dåligt planerat.

 

Glad midsommar alla sköna mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SKÅL

Kungar, grevar och baroner

rövare och banditer och grodsägare.

under eftermiddagen har jag förtärt egenodlade potäter och gräslök,

4 jordgubbar hade hunnit mogna.

Vodkan och tre sorters sill har jag fått som gåva.

 

Till det har jag spelat dunka dunka med Nationalteatern.

 

Livet är en fest

Morgondagen skiter jag i just nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Vart ska nu alla fira miidsommar?

Något speciellt ställe du vill sprida vidare eller bara något ställe som är najs...

 

 

/daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra idé! :D

 

Tyvärr är det så att jag inte skojade. Jag lär sitta här i midsommar.

Alla mina kompisar har flyttat härifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ingen stor midsommarfirare, dvs brukar inte åka bort eller uppsöka stora festplatser för att se folk dansa kring majstången. Däremot så är midsommar väldigt speciell då det är (ofta) årets längsta dag och det är ett vackert ljus utomhus. Årets längsta dag, när den nu innfaller (21:a eller 22:a juni?), är något speciellt att "fira". Lite hedning är det nog över mig, trots allt (bjuder in fjellis för kommentarer här, eftersom han tycker så mycket om det). Fast midsommarblot hoppar jag över. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svart vinbärsbrännvin blir det nog nåt glas, eller Hallands Fläder till sillen.

Egna färskpotatis. (Jordgubbarna vet man aldrig när de blir färdiga)

Skulle jag lämna min tomtmark, så är det för att gå bort till ett annat område där de har en midsommarstång. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Midsommar känns alltid specielt på nåt sätt, man har börjat bli solbränd, det är fest över allt på ängar och i naturen, gatorna i lilla Nässjö är tomma på folk och det är dags att ta sitt första bad :)

 

Nubbe är en självklarhet och sillen förstås... Cider och öl och Uffes Jag trivs bäst i öppna landskap! *längtar*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Valborg och Pingst kommer ju före midsommar, mycket gott som hinner slinka ner då med....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Segling i Sthlm's skärgård...som vanligt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valborg är väl för hedningar:-))) Pingst e klart kyrklig - men som skrivet tidigare - tag alla chanser till lite träffar med vänner, lååånga godaaaa middagar och xtra ledighet....

 

Fler helger att lägga lite xtra pengar på då. Eller varför inte handla nu.... även om jag tror att handeln kör xtrapriser till helger på utvalt sortiment....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gärna ”påhopp” men inget svar.... Pet?

Det kan du ju bäst. Du hoppar gärna på mig med en massa antydningar men svarar aldrig när jag ber dig förklara. Så jag tänkte visa dig hur det känns. Snällt va? :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får ni lugna ner er, annars kommer det klagomål till brevlådan signerat maccis ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir till att fira ute i ett ellöst torp i Småland. Sen ska jag väl ta och fixa en vulgär snappsvisa också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Segling i Sthlm's skärgård...som vanligt  :lol:

Segla låter underbart om man inte är sjösjuk... bara det är under 5-6m/s så är det härligt...

 

(jag gjorde lumpen på Gladan och Falken)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju som om det vore flygvapnet! :D:P

 

Borde de inte hetat Makrillen och Sillen? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

He he, man tycker ju det...

 

Fåglarna seglar fram genom vinden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...