Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Dags att bränna lite film


goat69

Rekommendera Poster

Nu när jag kommit in lite på mac användandet ska jag försöka mig på att bränna en DVD rip(Div X), på PC har jag tidigare använt Nero för att fixa skivan men vad anänder jag nu så att det blir konverterat till ett format som DVDn kan läsa.

 

Jag har fått filmen att spela fint i VLC och nu vill jag alltså bara peta ner den på en DVD.

 

Någon??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toast från www.roxio.com löser de flesta problem.

362036[/snapback]

 

 

Tack för tipset!

Hur är det med iDVD, klarar det att koda eller är det överhuvudtaget inte användbart, jag gillade gränssnittet och änvändarvänligheten, men det är ju som vanligt när det gäller os x applikationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset!

Hur är det med iDVD, klarar det att koda eller är det överhuvudtaget inte användbart, jag gillade gränssnittet och änvändarvänligheten, men det är ju som vanligt när det gäller os x applikationer.

362041[/snapback]

 

Ska du alltså koda från divx tillbaka till dvd.. det låter ju inte som att det kommer bli så lyckat faktiskt (tar lång tid och blir inte så bra). Skaffa en dvd-spelare som tar divx istället. :) Eller ännu bättre skaffa dvdn istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag åker väl på att skaffa Toast, men tills dess..finns det något "litet" divx brännarprogram att tillgå på nätet, jag skulle behöva få en film på skiva och jag ska väl inte behöva rota fram en PC!? :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter enklast att skaffa en DVD-spelare som tar divx som sagts tidigare. Eller koppla datorn till Tvn.

 

Men det är klart man vill kanske ge filmen till polare osv som inte har det.......

 

Jag är ingen expert så jag ska inte uttala mig egentligen. Konvertering från ett komprimerat format till DVD etc osv, låter.... onödigt & lite jobbigt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Du kan också importera FIlmen genom iMovie och där skapa mindre bitar/kapitel innan du importerar den i iDVD och bränner en DVD av filmen... tar sin lilla tid men kan vara roligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...